Klacht: Compensatiewaarde

op 01 augustus 2016 over Parship in de categorie Datingsites

Afgelopen vrijdag heb ik mij bij parship aangemeld.
Dit was een grote stap voor mij en op advies van vriendinnen heb ik besloten dit alsnog te doen (zij hebben geen ervaring met Parship maar hadden zoiets van probeer het gewoon eens).
Zaterdag en zondag zat het mij alsnog dwars en heb ik dit met mijn moeder besproken en gezegd dat ik hier niet aan toe ben en wellicht beter het lidmaatschap kan opzeggen en over een paar maanden het aan te gaan.
Nu wordt mij een bedrag van € 64,50 aan waardecompensatie in rekening gebracht. Uiteraard snap ik dat ik (zonder plezier) gebruik heb gemaakt van hun diensten en voor die 2 dagen iets zou moeten betalen. Ik dacht nou ja die € 10/20 is jammer, maar zo gaat het in de zaken wereld.
Parship geeft aan dat zij dit bij de voorwaarden hebben opgegeven en dat ik hier dus mee akkoord ben gegaan. Bij het kopje waar je op akkoord klikt wordt er dus gesproken van dat “het mogelijk is dat er onder bepaalde omstandigheden een waarde compensatie is”.
Indien een lidmaatschap van 6 maanden € 209,49 kost, zat ik zelf dus aan 209,49/182 (dagen) = € 1,15 per dag te denken. Rekening houdend met administratiekosten en dat het een commercieel bedrijf is die € 2,30 wel afgerond zou worden naar € 10 (max € 20).
Ik vind deze kosten buiten proportioneel en de beschrijving van “onder bepaalde omstandigheden is het MOGELIJK”. Niet correct en misleidend.
Het persoonlijkheidsrapport is een gedigitaliseerd proces van een paar vragen waar ik verder niks mee kan. Het was naar mijn idee ook puur om matches bij elkaar te zoeken.

- Het liefst dat ik mijn volledige lidmaatschapsbedrag terug krijg.
- Dat het een eerlijke compensatie is zoals ik hiervoor berekend heb € 10.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 12 september 2016 om 14:11 geantwoord

Geachte mevrouw,

Graag wil ik op uw klacht reageren.

U heeft tijdens de bestelprocedure bevestigd dat u in het geval van herroeping een waardecompensatie dient te voldoen die is begrensd op maximaal EUR 64,50. Zonder deze bevestiging kon u geen premium-lidmaatschap afsluiten

Wij kunnen niet afzien van de waardecompensatie.

Met vriendelijke groeten,

Nico Teeuwen
PARSHIP WebCare

Alle klachten die gemeld zijn door Samara