Klacht: Communicatie blijft moeilijk

op 27 april 2017 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Wij hebben een zakelijke abonnement bij Telfort afgesloten onder. In de overeenkomst van 22 maart is beschreven dat ons telefoonnummer 0302593621 is, maar nu blijkt dat het genoemde nummer het niet doet en dat wij opeens een heel andere telefoonnummer hebben. Namelijk 0302593908. Verder waren er ook heel veel problemen met het aansluiten met het internet (urenlang met de klantenservice aan de telefoon gehad, zonder resultaat totdat er een expert was langsgekomen) en dan nu ook verwarring met het vaste telefoonnummer.
Wij hebben met het zakelijke nummer gebeld, maar omdat wij per ongeluk een zzp abonnement hebben afgesloten vallen wij onder particulieren. Telfort heeft de situatie uitgezocht en nu blijkt dat het nummer door het systeem was afgewezen en dat wij daardoor een ander telefoonnummer hebben gekregen (zonder dat wij hier überhaupt een melding van hebben ontvangen). Zij gaf aan dat er geen wijziging kan plaatsvinden. Wij hebben om een kosten/schadevergoeding gevraagd omdat wij bij de drukker al drukwerk hebben ontvangen met de verkeerde gegevens. Zij gaf aan dat een schadevergoeding niet mogelijk is omdat wij geen zakelijk abonnement hebben, een zzp abonnement is goedkoper dus je krijgt geen service??? Is dan bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden bepaald dat genoemde gegevens in een overeenkomst gewijzigd kan worden? Als je een overeenkomst opgestuurd krijgt, hoor je er op z’n minst van uit te kunnen gaan dat deze gegevens kloppen. En anders zou op zijn minst vermeld moeten worden dat om systeem technische redenen dit kan afwijken. Wij begrijpen heel goed dat er dingen mis kunnen gaan, maar wij vinden wel dat klanten (ongeacht particulier of zakelijk want iedereen betaald voor jullie diensten) op de hoogte gebracht moeten worden van eventuele wijzigingen.
Vervolgens beweren zij dat er geen kvk-nummer bekend is, terwijl dat wel in de overeenkomst staat.

Wanneer zij het beleid gaan veranderen om in de toekomst een betere dienstverlening kunnen aanbieden. Telfort geeft aan dat het dus vaker voorkomt, dat een telefoonnummer wordt afgewezen. Dan kunnen zij dat op z'n minst communiceren. Verder is het belachelijk dat bedrijven wel een schadevergoeding kunnen krijgen, en zzp-ers niet. Dat zijn ook bedrijven, als zzp-er heb je ook een kvk-inschrijving nodig. En een webcare cursus zou ook niet misstaan.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Linda Kuo