Klacht: Cjib boetes extra verhoogd!

op 01 juni 2016 over flanderijn van der heide in de categorie

Goedenavond allemaal,

Ik las al in meerdere berichten dat dit bedrijf echt asociaal hoge bedragen rekent en dit vaak onaangekondigd doet, zij beweren dat dit allemaal wettelijk zo vast gesteld is ! Als dit zo is dan mag de wet wel iets gewijzigd worden.
Dit bedrijf rekent in mijn geval voor een boete van €141 (hoofdsom) €329 ! En een andere vordering eveneens en boete van €565 word na 1 brief zonder eerdere aanmaningen €752
De boete van €752 (met een hoofdsom van €565) heb ik na veel telefoon contact uiteindelijk voldaan, met de mededeling dat ik de laatste nog niet gelijk kan betalen !
Maar dat ik hier nog op terug kom als ik weer genoeg geld heb zoals b.v mijn vakantiegeld. zonder eenige waarschuwing of verder contact kreeg ik 2 maanden later een brief dat ze het verhoogd hebben naar € 555 ! Omdat ik volgens hun niet gelijk heb geageerd op een mail van hun dat er nog €329 openstaat! Een mail is niet rechts geldig als betaling verplichting,…ook heb ik nooit een brief aangetekend ontvangen hierover.
Ik vindt dit echt absurd en bovendien een soort geldklopperij zeker als ik pas geleden al een bedrag van €752 heb betaald!
Dit is uiteindelijk waar het omgaat 2 boetes; 1 van €141 gelijk zonder eerder contact of aankondiging verhoogd naar € 329 en later nog eens naar €555

En de tweede boete van €565 naar €752
Dus de toch al behoorlijk hoge boetes van het cjib worden ff van €706 naar € 1307 verhoogd!!
Terwijl ik welwillend was met betalen en duidelijk mijn situatie heb uitgelegd!
Ze hebben het zelfs voor elkaar om ff een beslaglegging op mijn inkomen te doen!
Ik dacht dat er een nieuwe wet was dat incassobureaus/gerechtsdeurwaarder kantoors maar tot een bepaalde hoogte kosten in rekening mogen brengen.

Ik begrijp niet dat dit soort praktijken gewoon kunnen in Nederland! We moeten hier echt iets aan doen!
Families en mensen komen zo zwaar in de problemen !

Als dit soort bedrijfen niet meer zo asociaal veel geld van burger kunnen afpakken!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar flanderijn van der heide over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan2016