Klacht: Retour vlucht handbagage problemen

op 27 januari 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Wij zijn 27-01-20 terug gekomen vanuit Roma.
Via cheapticket hadden we een retourvlucht geboekt incl handbagage.

Heen vlogen we met vliegmaatschappij Level
En terug schijnbaar met Ryanair.
Bij de gate op de terug vlucht zat geen handbagage blijkbaar bij en konden we daarvoor ter plekken betalen..

Terwijl op de boarding pass stond: geen prioriteit wel kleine koffer.
Neem aan als dat er staat en wij dat ook boeken dat dat er net zoals heen ook terug vlucht er bij in zit.
Nooit is er vermeld of duidelijk is aangeven met het boeken dat wij op terug vlucht nog los zelf handbagege erbij hadden moeten boeken.
Vind het teleurstellend dat we er daar bij de gate pas achter komen en moeten bijbetalen en meer betalen als we deze informatie met het boeken al hadden geweten.

Hoor hier graag wat van.

Groet K.v.V

Als we de onverwachte onnodige gemaakte extra kosten weer terug krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cheaptickets.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 28 januari 2020 om 11:59 geantwoord

Beste K.v.V

Allereerst vervelend te lezen dat je niet op de hoogte bent geweest van het bagage beleid van Ryanair en je daardoor extra kosten hebt moeten maken.

De bagage van Ryanair wijkt af van andere luchtvaartmaatschappijen zoals Level. Om die reden hebben we onderstaande tekst in de bevestiging toegevoegd wanneer er een boeking met Ryanair wordt gemaakt.

Toegestane handbagage Ryanair
Ryanair heeft de regels aangescherpt rondom de handbagage. Lees de onderstaande informatie goed door.

Instappen zonder prioriteit: 1 kleine handtas aan boord, je rolkoffer wordt tegen betaling vervoerd in het ruim.
Instappen met prioriteit: 1 kleine handtas en je rolkoffer aan boord. (Klik hier om instappen met prioriteit aan je boeking toe te voegen.)
Bekijk hier de restricties van de afmetingen en het gewicht van de handbagage.

Het is vervelend te lezen dat deze informatie niet voldoende is geweest. Mocht je nog vragen hebben over je boeking en of verdere uitleg wensen kun je uiteraard altijd contact opnemen met Cheaptickets.nl. Onze klantenservice staat voor je klaar.

Moniek
Klantenservice Cheaptickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Kylievv