Mijn Klacht:
Mijn dochter Dana heeft op 6 januari 2025 voor haarzelf en voor haar vriendin Paula een retour ticket Amsterdam/Schiphol – Kigali (Rwanda) gekocht voor 1525 euro bij Cheaptickets. Daar hebben ze lang voor gewerkt en gespaard. Ze wilden gaan reizen door Rwanda en Oeganda. Op 14 januari 2025 werd Dana gebeld door Cheaptickets met de mededeling dat het vluchtschema was gewijzigd: ze kregen twee opties voorgelegd: (1) de optie om in plaats van dezelfde avond vanaf Jomo Kenyatta vluchthaven in Kenia door te vliegen naar Kigali, daar de hele nacht te verblijven om de volgende ochtend om 5 uur door te vliegen naar Kigali, of (2) om een refund te accepteren dat binnen 8 tot 10 weken zou worden overgemaakt op haar bankrekening omdat het oorspronkelijke vluchtschema (aankomen in Nairobi en binnen uur doorvliegen naar Kigali) volgens Cheaptickets niet meer mogelijk was. Dit is ook bevestigd in een e mail van Cheaptickets gericht aan Dana. Omdat Dana en haar vriendin van mij niet de hele nacht mochten doorbrengen op die luchthaven in Nairobi koos Dana voor de refund. Nu weigert Cheaptickets de aangeboden refund te betalen en zijn Dana en haar vriendin Paula dus 1525 euro kwijt.
Gewenste Oplossing:
Uitkering van de toegezegde refund van 1525 euro.
