Klacht: Niet willen bemiddelen door Cheapticket en niet onderhandelbaar Emirates

op 07 november 2019 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Cheapticket weigert om contact op te nemen met vliegmaatschappij Emirates nadat door onduidelijkheid over terminal-locatie mijn vlucht vanuit Jakarta naar Nederland eenzijdig is geschrapt. Terugvlucht naar Amsterdam is zonder aanwijzing op vliegticket vanuit Terminal 2 (binnenlandse vluchten) uitgevoerd, ipv vanuit Terminal 3 voor buitenlandse vluchten. Ruim 2 uur vóór take-off meld ik me bij invoeglnten van Emirates en beambte kijkt naar mijn ticket en beaamt hier goed te zijn en dat check-in om 21:35 uur zou zijn en take-off om 21:55 uur zou zijn. Dus rond 20:00 uur ging ik rustig koffie drinken. Om 20:50 uur ging ik aan de desk vragen of ik mijn koffers ergens zou kunnen wegen en medewerkster meldt na het zien van mijn vliegticket, dat ik op Terminal 2 moet zijn. Dus heel snel met sneltrein daar naartoe; blijkt dat de vliegtuig-deuren al gesloten waren. Men adviseert om bij Emirates op Terminal 3 mijn vliegticket te late ombouwen, Daar aangekomen blijkt dat Emirates niets kon doen, zonder atie van Cheapticket. Ik WhatsApp naar mijn broer om contact op te nemen met Cheapticket en stuur mijn Ticket naar hem toe. Blijkt dat Cheapticket niets wilt doen en dat het de verantwoordelijkheid is van Emirates. Bij omboekbalie willen ze niets doen en geven mij telefoonnummer van Emirates-kantoor Jakarta en deze morgenvroeg om 9 uur te bellen. Dus in Jakarta overnacht en volgende morgen gebeld; blijkt dat men niets wilt doen en keihard meldt dat over restitutie van de vliegticket niet te onderhandelen valt en gewoon een nieuwe ticket zal moeten worden gekocht voor de terugvlucht. Mijn komst bij Terminal 3 voor buitenlandse vlucht is een logische handeling; zeker als er op de ticket totaal geen aanwijzingen staan vermeld. Emirates beaamt on 1e instantie deze locatie na het zien van mijn ticket. Check-in desk verwijst mij te laat naar Terminal 2, Deze situatie is geheel niet aan mijn persoon te wijten
-ik was daar ruimt op tijd voor de check-in; op aanwijzing Emirates-beambte ging ik koffie-drinken
-bij check in desk wordt ik om 20:50 uur (boarding time) gemeld dat ik op Terminal 2 moet zijn,
Dus Chea-ticket heeft niet duidelijk op ticket aangegeven dat de vlucht vanuit Terminal 2 voor binnenlandse vluchten zou worden uitgevoerd. Emirates heeft na vluchtig mijn vliegticket bij de linten gemeld dat ik hier goed was en dat de check-in tijd om 21:35 zou zijn. Om 20:50 uur wordt mij gemeld op Terminal 2 te moeten zijn; blijkt dus onhaalbaar te zijn.
Het missen van mijn vlucht is totaal niet aan mijn persoon te wijten maar aan beide instanties.

Na al het ge-heen-en-weer geren, wordt je niet begeleid om wat te kunnen regelen o.a. overnachting. Ik moest maar zelf uitzoeken hoe en wat; volgende dag meldt Emirates keihard dat mijn vliegticket niet meer geldig is en daar niet over onderhandeld kan worden en een nieuwe vliegticket gekocht moet worden, wil ik thuis kunnen komen.

Ik ben tevreden, als mijn nieuw gekochte ticket vergoed wordt en mijn overnachtingen in Jakarta

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cheaptickets.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 14 november 2019 om 12:30 geantwoord

Beste Alo,

Vervelend om te horen dat je problemen hebt ondervonden tijdens je reis.
De eerste vlucht van je terugreis werd uitgevoerd door Jetstar Asia en de vervolg vluchten met Emirates. Per luchtvaartmaatschappij kunnen de Terminals verschillen. Je bent zelf verantwoordelijk om tijdig over deze informatie te beschikken. Deze informatie vermelden wij niet op een ticket daar deze informatie wordt verstrekt door de luchtvaartmaatschappij en onderhevig is aanwijzigingen. Deze informatie kun je onder anderen terugvinden op de informatieborden in de vertrekhallen.

Wanneer je niet optijd bent voor de vlucht, wordt je gezien als een no-show
Je vluchten worden door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd en kun je niet meer gebruiken.
Bij het omboeken van je ticket zijn de voorwaarden van je ticket van toepassing welke door de luchtvaartmaatschappij zijn opgesteld. In jouw geval is je ticket niet wijzigbaar en is het kopen van een nieuwe terugreis de enige optie.

Om bovengenoemde zullen wij de gemaakte kosten niet aan je vergoeden.
Wanneer gewenst kun je zelf een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij.

Nicole
CheapTickets.nl Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door refwutua