Klacht: Geen e-ticket

op 09 december 2019 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Op 28 November 2109 heb ik voor mijn college een vlucht geboekt van Amsterdam naar Zürich, vertrek zondag 8 December 2019. Vrijdag voor vertrek waren de e-tickets nog niet binnen, dus ben ik aan het bellen gegaan. Gesproken met Tarek. Hij legde mij uit dat het waarschijnlijk kwam omdat op het moment dat ik de vlucht boekte er gelijktijdig nog iemand was die dezelfde vlucht boekte. Heel knap volgens mij maar ook onzin. Ze konden het wel in hun systeem uit zoeken maar dat duurde dan tussen de 24 en 48 uur. Lekker handig als je op zondag in het vliegtuig moet zitten. Heb gevraagd naar zijn middere en na ongeveer een uur kreeg ik deze man, genaamd Omar aan de telefoon. Ook hij vertelde mij dat hij op dit moment niks kon doen. Moest in het systeem kijken en dan kon ik binnen 24 uur een bericht krijgen. Hier heb je natuurlijk helemaan niks aan op een vrijdagmiddag (want dat was het inmiddels al). Dit is Natuurlijk geen manier van zaken. Uiteindelijk wilde hij mij binnen een uur terugbellen met een oplossing. En zowaar, hij belde terug en de e-tickets heb ik ontvangen. Het is Natuurlijk de grootst mogelijk onzin dat cheaptickets.nl niet direct in hun systeem kan kijken en pas na 24 tot 48 uur met een antwoord kan komen. Vreemd is wel, dat als je maar door blijft zeuren, cheapticket.nl het wel binnen een uur kan oplossen.

Ik ben tevreden met excuses van cheaptickets.nl en een financiële compensatie in de gemaakte telefoonkosten (bijna 1,5 uur aan de telefoon waarvan ruim 1 uur in de wacht)

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cheaptickets.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 09 december 2019 om 15:15 geantwoord

Beste Marlies,

Wat vervelend dat je niet de e-tickets dezelfde dag van boeken had ontvangen.

Mijn collega heeft jou op de juiste manier geïnformeerd. Er wordt over de hele wereld tickets verkocht. Het kan zijn op het moment dat jij een ticket boekt, dezelfde ticket voor dezelfde prijs ergens anders wordt verkocht. De boeking kan dan niet worden bevestigd met een e-ticket.
Nadat je contact met ons hebt opgenomen zijn de vluchten opnieuw ingeboekt en is de e-ticket verstuurd.

Ik begrijp dat deze situatie erg stressvol kan zijn geweest. Wij bieden daarom onze excuses aan voor het ongemak.

CheapTickets is niet aansprakelijk voor de eventuele gemaakte telefoonkosten.

CheapTickets.nl Customer Support
Taina

Heeft op 09 december 2019 om 15:31 geantwoord

Nee, ik ga met het antwoord absoluut niet accord. Het is heel erg vreemd dat op precies hetzelfde moment meerdere mensen dezelfde vlucht boeken. Waarom is de bevestiging wel direct door mij per e-mail ontvangen alsook e-mails later met betrekking tot huren auto of voor een hotelovernachting. Dit betekent dat de vlucht dus wel door jullie geboekt was alleen hebben jullie verzuimd om een e-ticket te sturen. Het heeft ons veel geld gekost en dan heb ik het niet over de telefoonkosten (waarvan ik vind dat deze wel door jullie vergoed dienen te worden). Nogmaals, ik vind het niet acceptabel dat ik afgescheept wordt met zo'n verhaal en dat ik dan ook nog te horen krijg dat het binnen 24 tot 48 uur opgelost zou worden. Dit is totaal onacceptabel. Het is dat is standvastig ben, en dat ik dit hier in mijn vrije tijd mee bezig ben geweest maar nogmaals het zeer heel erg slecht van jullie. Nogmaals, ik heb geboekt op 28 November 2019 en uiteindelijk naar veel standvastigheid van mijn kant hebben we de e-tickets op 6 December 2019 pas mogen ontvangen. Het bestaat niet dat jullie in deze tussenliggende dagen niet de e-tickets hebben kunnen sturen.

Bericht van Cheaptickets.nl

5 maanden geleden - Beste Marlies,Wij werken met internet en met systemen. Spijtig genoeg werken deze niet altijd optimaal. Vandaar dat wij aangeven om ons te contacteren mits je geen e-tickets ontvangt. Dat heb jij netjes gedaan. Het heeft even geduurd voordat jij de e-tickets hebt ontvangen maar deze heb jij uiteindelijk wel ontvangen. Dus het klopt wel degelijk dat het 24 tot 48 uur kan duren zoals mijn collega heeft aangegeven om na te kijken in het systeem waar het fout is gegaan. Graag wil ik weten wat wij nog voor jou kunnen betekenen.Groetjes, Dirah

Alle klachten die gemeld zijn door marlies.koller@intamin.com