Klacht: Geen alternatief Schengenland

op 11 januari 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Geachte meneer, mevrouw,

Allereerst de beste wensen voor een goed en succesvol 2020.

Op donderdag 12 december 2019 zou onze supervisor van onze stichting Mr. Philip Kahindi Kadenge boekingsnummer CHNL 15534527 naar Nederland vliegen.
Route heen : Mombasa-Nairobi-London Heathrow-Amsterdam. Route terug : zaterdag 4 Januari 2020 Amsterdam-Nairobi-Mombasa.

Op 12 december is hem de toegang om te vliegen geweigerd omdat zijn Schengen Visa niet toereikend was om in London een transit te nemen naar Amsterdam. Dus niet in London blijven maar slechts een TRANSIT.
In augustus 2019 heeft Mr. Philip Kahindi Kadenge dezelfde route gevlogen en er was niets aan de hand. Ons is nooit verteld dat de regels hieromtrent zijn gewijzigd. Wij hebben begrepen dat op zo’n korte termijn de agent, in dit geval Cheapt Tickets, verantwoordelijk is dit aan hun klanten door te geven.

Meneer Kadenge was erg overstuur en heeft ons getracht te bellen maar wij sliepen al. Hij heeft zijnonze vrienden in Amerika gebeld die vervolgens 1½ uur aan de telefoon hebben gehangen om dit op te lossen. Cheap Tickets was onbereikbaar.
Ondertussen ben ik zelf rond 5 uur in de ochtend aan de telefoon gaan zitten en heb als eerste de KLM gebeld. Zij deelden mij mee, dat men in Kenia aan Mr. Kadenge verplicht waren hem een alternatief aan te bieden via een ander Schengenland. Dit is niet gebeurt en men weigerde dit te doen. Ondertussen heb ik bij de KLM een nieuwe vlucht on hold kunnen zetten omdat Mr. Kadenge diverse afspraken had en hier aanwezig moest zijn. Hij is de supervisor van onze stichting Water Sanitatie, ik persoonlijk vind dat iedereen in de wereld recht heeft op WATER, een schone douche en een hygiënisch toilet.
De KLM vertelde mij ook, dat dit ticket WIJZIGBAAR was tegen kosten dit vond ik geen probleem maar helaas konden zij niets doen omdat het ticket niet direct via hen was geboekt maar via Cheap Tickets.

Direct hierna heb ik het spoednummer van Cheaptickets gebeld, ik kreeg een Indiase Engelstalige meneer aan de telefoon, die op zich mij wilde helpen. Tot 2 x navragen kwam hij terug met de mededeling dat deze situatie als een ‘Now Show’ is behandeld. Ikzelf kom uit het toerisme en mijn man was piloot dus ik ken de term goed. Ik vertelde hem dat dit geen ‘Now Show’ situatie is omdat meneer Kadenge gewoon op het vliegveld zat. De meneer van Cheap Tickets vertelde mij, dat een No Show vanaf 10 minuten voor vertrek geldt en dat als dit 15 minuten voor vertrek was doorgegeven het geen No Show was geweest!!??
De KLM wist mij te vertellen, dat dit absoluut niet gebeurt zou kunnen zijn, dit hadden wij zelf ook al bedacht. Het zou nl. impliceren dat zowel Kenya Airways als de KLM zou liegen???!! En is dus een valse beschuldiging. Want waarom zouden zij dit doen vlak voor de kerst en iemand helemaal overstuur maken??

Ik vertelde hem dat Mr. Kadenge zat te wachten om te vertrekken en dat men hem een alternatief had moeten aanbieden. De meneer van Cheap Tickets weigerde verder iets te doen.

Conclusie was : wij hebben een ticket moeten kopen van €1100,- bij de KLM. Dus het totale ticket kostte ons uiteindelijk €1700,-. Dit hebben wij moeten financieren uit privégelden.

Nadat Mr. Kadenge was gearriveerd in Nederland heb ik wederom Cheap Tickets in Nederland gebeld. Een aardige mevrouw luisterde mijn verhaal maar wilde niet meewerken en gaf mij aan een klachtenmail te sturen, bij deze.

Heden hebben wij contact opgenomen met onze reisverzekering OOMS, EU-Claim en de DAS. Zij vertelden mij alle drie dat dit een ‘courtesy’ van de klantenservice van Cheap Tickets is om ons financieel tegemoet te komen!!??

De KLM wist mij te vertellen in December dat Cheap Tickets ons tegemoet had moeten komen met een alternatieve vlucht in een ander Schengenland.

Wij zijn een zeer grote klant bij Cheap Tickets en vliegen voor een paar €1000,- per jaar via jullie. Onze vraag is dan ook in hoeverre kan Cheap Tickets ons hierin tegemoetkomen?

Mocht het zo zijn, dat u ons niet tegemoet wilt of kan komen, dan zullen wij in de toekomst bij Cheap Tickets geen tickets meer boeken en verliest u een klant.

Dit willen wij absoluut niet wij gaan er dan ook van uit dat u een passende financiële tegemoetkoming heeft.

Uw reactie wachten wij af.

Met hartelijke groet,

Marion van de Voort

Wanneer er een financiële tegemoetkoming is.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 14 januari 2020 om 12:03 geantwoord

Beste Marion,

Wat vervelend te lezen dat de klant door zijn visum niet mee mocht op de vlucht. Ik zie ook dat je inmiddels een klacht naar Cheaptickets.nl hebt gestuurd. Onze klachtenafdeling zal dit uitzoeken en hier zo snel mogelijk op reageren. Ik vertrouw erop je voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Moniek
Klantenservice Cheaptickets.nl