Klacht: Cheaptickets weigert terugebetaling!!!

op 17 februari 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Cheaptickets.nl weigert tijdige teruggaven van de gelden van een geannuleerd ticket. Eerst geeft men aan restitutie binnen 5 dagen en vervolgens verwijst men naar een periode van 3 maanden en ook weet men het bedrag niet. Kortom men weet dus eigenlijk niks.

Dan verschuilt het zich vervolgens achter de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen. Blijkbaar heeft men als bedrijf geen geld.

Ik vind het echt absurd dat een bedrijf bestaansrecht kan hebben door het verkopen van tickets en dat slechts als doorgeefluik dient en nergens geen enkele verantwoordelijkheid voor neemt en dus onderneemt met het geld van derden, te noemen de consument en de luchtvaart. Echt Onbegrijpelijk!!

Het teug storten van notabene mijn eigen geld!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cheaptickets.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 18 februari 2020 om 10:52 geantwoord

Beste Kevin,

Vervelend om te horen dat het contact met onze klantenservice niet geheel naar wens is verlopen.
Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent en graag zo snel mogelijk een terugbetaling wenst van je geannuleerde vlucht.
Echter hebben wij wel te maken met de verwerkingstijd van de restitutie bij de luchtvaartmaatschappij. Op dit moment zijn er een hoog aantal restitutie aanvragen bij de diverse luchtvaartmaatschappij vanwege het huidige Corona Virus. Wij doen ons best om je zo snel mogelijk een positief bericht te geven. De standaard procedure van een restitutie aanvraag kun je ook na lezen in onze algemene voorwaarden, waar je akkoord mee bent gegaan.
Daar de annulering een gedeeltelijke restitutie betreft kunnen wij op voorhand geen toezegging doen, welk bedrag er aan je terugbetaald zal worden. Wanneer je heenreis al is gebruikt zal de luchtvaartmaatschappij een calculatie maken om zo het restant bedrag te kunnen bepalen voor de niet gebruikte terugvlucht. De verwerkingstijd van de restitutie vanuit de luchtvaartmaatschappij ligt buiten het bereik van CheapTickets.nl, dit proces kunnen wij niet versnellen.
Het door jouw betaalde ticketprijs hebben wij na boeking direct afgedragen aan de luchtvaartmaatschappij.
Wij kunnen alleen een terugbetaling doen wanneer de luchtvaartmaatschappij het bedrag weer aan ons heeft uitbetaald. Het is voor ons niet mogelijk om dit bedrag voor te schieten.

Graag wil ik je alvast bedanken voor je geduld en begrip.

CheapTickets.nl Customer Support
Nicole

Alle klachten die gemeld zijn door KevinAAA