Klacht: Chaos 7 augustus 2018

op 02 september 2018 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Goedendag,

Wij hadden op 7 augustus een vlucht vanuit Brussel met tussenstop Frankfurt naar Boston. Bij aankomst op Frankfurt ging het mis. Volgens de geruchten zou Security fouten gemaakt hebben, maar wij kregen totaal geen informatie. De één zei dit, de andere dat. Wij zouden om 13.05 uur naar Boston vliegen maar dat ging niet door. Rond 16.00 uur werd het vliegveld vrijgegeven maar toen moesten alle mensen van alle vluchten nog door de douane. Wij waren om 18.00 uur bij de gate.
Daar kregen wij te horen dat onze vlucht om 16.30 uur vertrokken was, en dat veel vluchten leeg of met enkele mensen zijn vertrokken.
Toen moesten wij ons melden bij de info van Lufthansa. Van Lufthansa kregen wij geen hulp of informatie. Omdat er duizenden mensen in de rij stonden en maar 2 loketten waren geopend hebben wij onze zoon gebeld zodat deze met Lufthansa ging bellen, want de manager van Lufthansa wilde rond 22.30 uur ons en andere mensen naar buiten sturen om zelf een hotel te zoeken regelen, met de wetenschap dat nergens in de buurt nog plaats was.!!! En deze 2 loketten werden GESLOTEN!!!
Onze zoon heeft voor ons geregeld met Lufthansa dat wij geboekt werden op de vlucht van 9 augustus ( LH0422) eerder was er geen plaats voor ons, dus 48 uur later. Dit was de eerstvolgende optie volgens Lufthansa.
Als wij dit niet hadden gedaan waren wij misschien nog later vertrokken.
Later hebben wij bij andere loketten voor 2 dagen 2 verschillende hotels gekregen. Moesten ons wel elke dag melden. Hebben dagelijks om onze koffers gevraagd maar deze waren nergens te traceren, daardoor hebben wij 3 dagen in dezelfde kleding en ondergoed rondgelopen bij temperaturen boven de 30 graden. Wij werden op vakantie gestuurd op hoop van zegen dat onze koffers in Boston zouden staan. Uiteindelijk waren ze warempel daar. Wij hadden een rondreis voor Amerika en Canada en hadden een auto gehuurd, hotels geboekt enz.
Doordat wíj pas 9 augustus konden beginnen met onze rondreis hebben wij 2 dagen gemist in Boston.
Hierdoor hebben wij al 2 dagen van onze vakantie gemist ( 2 dagen verlof) door op het vliegveld te hangen.
Hotel in Boston was geboekt en reeds betaald, hier konden wij dus geen gebruik meer van maken. Kosten ( $301,93 )
Verder vonden wij problemen met de huurauto, deze hielden ze maar 24 uur vast, waardoor wíj een nieuw contract moesten afsluiten.
– 150 euro extra moeten betalen, en ook nog voor 2 dagen minder.
Extra telefoonkosten. En wat dachten jullie van emotionele schade????
Naderhand meerdere mensen van Lufthansa gesproken en deze adviseerden ons om de schade bij Lufthansa te verhalen voor de geleden schade en 48 uur vertraging wat eigenlijk zo goed als nooit voorkomt??
Dat is bij de Europese Unie Verordening geregeld.
Wij hebben recht op alle schade want Lufthansa gaat de schade bij Security verhalen werd ons mede gedeeld.

Wij zijn tevreden als wij onze geleden schade van het hotel en auto, en de schade voor de 48 uur vertraging vergoed krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Herman van de Wetering