Klacht: centraal beheer te veel betaald auto/verkeers verzekering

wilmaf op 01 januari 2012 over in de categorie Verzekering

Ik ben al jaren klant van CentraalBeheer en collectief verzekerd maar wat mijn autoverzekering betreft is dit nu afgelopen.
Nadat ik verschillende facturen ging vergelijken en behoorlijke prijsverschillen zag ging ik mijn autoverzekering (2 stuks) opnieuw berekenen op internet bij CB. Ik kwam er achter dat ik veel te veel betaalde. Naar CB gebeld en aangegeven dat ik dit niet erg netjes en klantvriendelijk vond en mijn verbazing uitgesproken over het prijsverschil.
Op mijn vraag hoe dit kon, antwoordde men dat er sinds kort ( ik weet niet sinds wanneer en zou dit wel heel graag willen weten) maanden een voordeligere premie af te sluiten was, onder dezelfde voorwaarden.
Op mijn vraag waarom ik als klant daarvan dan niets doorkreeg werd mij een voorbeeld voorgehouden waar ik niets mee kan: als u vandaag een kledingstuk koopt dan kan het morgen opeens in de uitverkoop en goedkoper zijn(!!??) Dat is toch geen vergelijking. Als de premies stijgen krijg je daarvan wel meteen een brief maar als ze dalen merk je daar als klant niets van.
Uiteindelijk werd mij toegezegd dat er een nieuwe polis opgemaakt zou worden met aanpast tarief maar geen restitutie van het teveel betaalde premiebedrag.
Na dit gesprek heb ik toch maar besloten om de gehele verkeerspolis op te zeggen. Trouwe klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd maar voor “idioot” versleten. Ik voel me bestolen en stap met mijn autoverzekering(en) over naar een andere maatschappij. Ik zou zeggen klanten van CB autoverzekering; reken uw polis eens goed na op internet. De uitkomst zou heel verassend kunnen zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door