Klacht: Centraal Beheer stort ondanks toezegging foutief overgemaakt bedrag niet terug.

op 24 november 2016 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

Centraal Beheer heeft dit jaar van een groot aantal lijfrentepolissen de polisnummers veranderd en een nieuw rekeningnummer voor premies in gebruik genomen. Mij, als klant, is dat nooit gemeld, dus heb ik de premie onder vermelding van het (oude) polisnummer en het klantnummer op het oude rekeningnummer gestort. Door toeval kwam ik er achter de wijzigingen en nam toen direct contact op met de klantenservice. De melde dat bedragen gestort op het oude rekening per ommegaande teruggestort werden. Toen dit na 2 weken nog niet gebeurd was nam ik contact op en werd er na een lange periode van nazoeken gemeld dat er een “computerstoring” was, maar dat het bedrag nu direct teruggestort zou worden. Nu weer 4 dagen later is dat nog steeds niet gebeurd.

Onmiddellijke terugboeking van het bedrag (713,40€) met excuses.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Centraal Beheer Achmea over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Centraal Beheer Achmea in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Centraal Beheer Achmea een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Centraal Beheer Achmea

Heeft op 24 november 2016 om 13:49 geantwoord

Hartelijk dank voor uw melding op dit forum. Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw ongenoegen aan ons kenbaar te maken.
Natuurlijk laat ik uw klacht onderzoeken. U ontvangt van Centraal Beheer rechtstreeks (dus niet via deze site) een inhoudelijke reactie. Deze reactie kunt u binnen 10 werkdagen verwachten.

Heeft op 24 november 2016 om 20:48 geantwoord

Ik zie in bovenstaande antwoord geen oplossing.
Een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen is wat anders dan de gevraagde \\\"inhoudelijke reactie\\\" in de vorm van een terugstorting op mijn bankrekening per ommegaande.

Ik heb nu 3 maal telefonisch contact gehad met de klantenservice van Centraal Beheer Achmea. Telkenmale heeft mijn toegezegd het bedrag direct terug te storten op mijn bankrekening. Ook heb ik over dit onderwerp bij Centraal Beheer zelf een klacht ingediend. Bij het laatste telefonische contact op vrijdagmiddag melde men mij dat de \\\"mensen die de terugbetalingen mogen doen\\\" niet meer aanwezig waren, maar omdat men in de schermen kon zien hoelang dit al speelde, men mijn vraag zou \\\"escaleren\\\" tot een klacht en deze onder de aandacht van de klachtmanager zou brengen, die dan direct na het weekeinde contact met mij zou opnemen. Inmiddels is het al weer donderdagavond.
Daarnaast bleek in het zelfde gesprek dat men een andere polis met een andere termijn verleng had dan uitdrukkelijk was afgesproken (en ook in hun scherm stond)! Foutje, even Apeldoorn bellen!

Tijd om aangifte te doen en mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Drambuie