Klacht: Canal Digitaal wil blijven incasseren na beeïndiging abonnement!

op 22 juni 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

In januari 2016 hebben wij ons 2-jarig abonnement alles in 1 basis (tv, internet en bellen) opgezegd met ingang van de einddatum 31-05-2016 voor tv en 10-06-2016 voor internet + bellen. Van deze opzeggingen heeft Canal Digitaal ons een bevestiging gestuurd. Wij hebben dus bewijzen dat de contracten aflopen op 31-05-2016 voor de tv (abonnement is ingegaan op 01-01-2014) en voor internet + bellen op 10-06-2016 (abonnement is ingegaan op 10-06-2014). Nu ontvangen we steeds aanmaningen dat we het volledige maandbedrag van 44,95 voor juni 2016 moeten betalen, er wordt nergens gerept over een beëindiging van het totale abonnement! We hebben na de eerste aanmaning ook gebeld over deze beëindiging, toen werd gezegd dat alles zou worden beeïndigd op 10 juni 2016. Toen wij zeiden dat wij een bevestiging hebben van beeïndiging van de tv op 31-05-2016 en mijn vrouw dit voorlas uit de bewuste opzeggingsbevestigsbrief van Canal Digitaal werd zij niet geloofd en werd er gezegd dat het niet waar was wat ze zei. Nee, de opzeggingen voor alles tezamen zouden gelden vanaf 10-06-2016, er werd verder niet ingegaan op de opzeggingen en toen mijn vrouw steeds herhaalde dat er toch echt in de brief staat dat tv is opgezegd per 31-05-2016 werd ze afgeblafd door de medewerker van Canal Digitaal. In dit telefoongesprek heeft mijn vrouw tevens gezegd dat we het modem de volgende dag (10 juni 2016) terug zullen sturen naar BNS Data Logistics Antwoordnummer 42 in Vianen. Vandaag ontvingen wij de tweede aanmaning en daarin wordt gedreigd met incassokosten en een incassobureau! Wij hebben op 9 juni 2016 een tweede brief naar Postbus 444 in Hilversum gestuurd met allemaal kopiën erbij van onze opzegging en opzeggingsbevestigingsbrieven die wij ontvingen van Canal Digitaal, echter wij hebben tot nu toe nog steeds geen reactie terug ontvangen van Canal Digitaal. In deze brief hebben wij Canal Digitaal verzocht om ons een afrekening te sturen van het laatste abonneegeld voor internet + bellen vanaf 1 juni tot 10 juni 2016. Helaas horen wij helemaal niets meer en hebben wij het restantbedrag van 8,34 (25,– : 30 (maand juni) x 10 (10 dagen) = 8,34 gisteren zelf overgemaakt naar Canal Digitaal waarmee we alle abonnementskosten tot de einddatum hebben voldaan. Het modem hebben wij op 9 juni 2016 (dezelfde dag als het telefoontje) al terug gestuurd naar BNS Data Logistics in Vianen.

Wij eisen dat Canal Digitaal zich houdt aan hun gedane afspraken en dat het abonnement voor tv wat op 31-05-2016 is beeïndigd en het abonnement voor internet + bellen wat op 10-06-2016 is beeïndigd ook daadwerkelijk wordt stop gezet. Dit conform de opzeggingsbevestigingsbrieven die Canal Digitaal ons heeft toegestuurd. Verder eisen wij een excuus voor het vervelende telefoontje waarin mijn vrouw werd afgeblaft en niet werd geloofd en wensen wij een excuus voor de onterecht aan ons verstuurde aanmaningen van 44,95 voor de hele maand juni 2016! Tevens willen wij hier nog even opmerken dat wij voor de tv naar wij menen wel zo\\\\\\\\\\\\\\\'n 10 jaar abonnee zijn geweest bij Canal Digitaal maar dat wordt niet gewaardeerd door Canal Digitaal. Omdat wij nu een andere (smart tv) hebben en het abonnement van Canal Digitaal niet meer aansluit bij onze behoeften zijn wij overgegaan naar een andere provider met een abonnement wat beter bij ons past. Maar dit staat ons vrij want de abonnementsperiode van 2 jaar bij Canal Digitaal was afgelopen en dan hebben wij het recht om op te zeggen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 23 juni 2016 om 08:51 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Wijnhold,

Allereerst bieden wij onze oprechte excuses aan voor de ontstane situatie.

We begrijpen uit uw klacht dat de opzegging nog niet goed verwerkt is
en aan u de gebruikelijke abonnementskosten is doorberekend.

Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat uw 'gehele abonnement' inderdaad
opgeheven had moeten zijn per 10-06-2016 zoals u duidelijk heeft aangegeven
in uw opzegbrief en hebben dit voor u in orde gemaakt waardoor er nu nog
een klein bedrag overgebleven is van € 6,65.

Dit is dus niet meer de gevraagde € 44,95 voor uw totaalpakket welke
u ook logischerwijs gestorneerd heeft bij de bank.

Wanneer u de betaling doet van € 6,65 o.v.v. 162249296 aan ons overmaakt
is de gehele zaak afgehandeld en danken wij u voor uw medewerking.

Wij willen u tevens hartelijk bedanken voor uw klandizie in de afgelopen
jaren en wensen u veel plezier bij uw nieuwe aanbieder.

Nogmaals excuses voor het ongemak
en hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Tim Dimon
Canal Digitaal Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Wijnhold