Klacht: Onterecht afgesloten

op 04 december 2019 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Sinds 30 november is onze Caiway internetverbindingen afgesloten.
Bij navraag zou dit zijn omdat wij volgens de Caiway administratie een betaal achterstand zouden hebben.

De (overigens vriendelijke) klantenservice medewerkster vertelde mij dat het over de maanden maart en augustus tm oktober zou gaan.
Ondanks dat wij Caiway via automatische incasso betalen, schrokken wij van deze melding.
Wij hebben hierop de rekeningen er bij gepakt en zagen – zoals wij al wisten – dat alles volledig was betaald, maar Caiway in oktober was gestopt met automatisch incasseren.

De telefoniste vertelde mij dat wij in de door haar opgegeven maanden telkens zouden hebben gestoneerd en de rekeningen daardoor onbetaald bleven. Hierover zouden er via mail en post herinneringen en een eindafrekening zijn verstuurd. Niets van dit is echter waar.
De telefoniste zei mij hierop helaas – ondanks dat zij ook deze gang van zaken vreemd vond – niks meer voor ons te kunnen betekenen, dit omdat ons dossier uit handen was gegeven aan een deurwaarder.

Uit contact met de deurwaarder en het overleggen van betaalbewijzen blijkt echter dat Caiway in gebreken is en hun administratie niet volledig op orde is. Dit blijkt ook uit wat Caiway de deurwaarder zegt dat open staat en niet met de werkelijkheid overeen komt. De deurwaarder melde ons namelijk dat zoals ik vermeld had, alle betalingen tm september waren verricht en in oktober waren gestopt. Deze zijn – na een overzicht van de deurwaarder te hebben ontvangen – per omgaande betaald.

Hierop vervolgens weer – op verzoek van de deurwaarder – met Caiway opgenomen.
Caiway vertelde mij dat wij een nieuw abonnement moesten nemen en deze, ondanks dat er geen monteur hoeft langs te komen, pas binnen 2 weken weer actief is!

Dit zelfs ondanks een monteur mij zelf verteld dat de lijn al gepinked is ( signaal aanwezig) en er slechts een switch zou moeten worden omgezet omdat alle apparatuur er al is en er geen rekeningen meer open staan en Caiway al in gebreke was!!

Ik eis per omgaande internetverbinding en een compensatie voor de tijd dat wij geen gebruik hebben kunnen maken van onze diensten.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

5 dagen geleden - Geachte mevrouw Schalkwijk,Bedankt voor uw bericht. Uw aanmelding voor het nieuwe pakket is goed bij ons aangekomen. Er is een verzoek uitgezet bij de administratie om deze aanmelding zo snel mogelijk te verwerken met behoud van uw apparatuur. Naar verwachting zal uw aanmelding binnen 1-3 werkdagen zijn verwerkt.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Amy Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Mvr. Schalkwijk

1 dag geleden - Ten eerste onze dank aan Robin van Klacht.nl voor het serieus in behandeling nemen van onze klacht en de uitgevoerde actie. Wij hebben de standaard aanmeld brieven van Caiway ontvangen. Echter is er helaas een duidelijke reactie uitgebleven betreffende hoe ons te gaan compenseren voor de schade.Zeer opvallend vind ik het te noemen dat na inmenging van Klacht.nl, Caiway nu WEL ineens met een snelle oplossing is gekomen betreffende herstel van de verbinding en in plaatst van de eerder genoemde 2 weken, 1 dag na het plaatsen van hun reactie op mijn klacht de internetverbinding heeft hersteld.Het - na tussenkomst van Klacht.nl - snel verwerken van de aanvraag voor aansluiting zien wij uiteraard NIET als een tegemoetkoming in de gelede schade.Wij staan open voor een in onze ogen passender voorstel vanuit Caiway.Met vriendelijke groet,Mvr. Schalkwijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Mvr. Schalkwijk