Klacht: C code online geboekt voor 86 jarige passagier balimedewerkster heft deze eigenhandig op en wil deze ook niet meer terugzetten

op 28 augustus 2016 over TAP Portugal in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Online vooraf geboekt met code “C” daar Portugeese oma van 86 jaar nauwelijks kan lopen (lees schuifelen) zonder rollator, stoelnummer 24 achterin vliegtuig gekregen. Gebeld en gemaild met Tap om deze te verschuiven naar voren ivm slecht ter been zijnde. Tap geeft beide keren aan dat allen incheck dit kan doen op de dag zelf.
Bij aankomst op schiphol om 16h vroeg dochter tevens mede reiziger of rolstoel beschikbaar was en of de plaats in het vliegtuig naar voren kon worden gehaald ivm oma. Hierop heeft de incheck baliedame de stoelen verwisseld van 24 naar 13 en eigenhandig de C code opgeheven. Oma stond zich vast te houden aan de bagagetrolly dus kon in de ogen van de baliemedewerkster gewoon lopen naar de rolstoel plaats en ook normaal het vliegtuig in lopen naar rij 13. Ondertussen was door kleindochter al rolstoel gehaald. Dochter gaf aan dat opheven van c code geen optie was. Baliemedewerkster gaf aan dit niet meer terug te veranderen. Wat wij als betalende klant maar al te raar vinden daar de C code al online was aangevraagd en mevrouw geen medische achtergrond heeft of arts is om dit zomaar te kunnen beslissen. Kleindochter met oma naar rolstoel plein voor pickup assistent. Hier wederom het verhaal gedaan. Asistens is naar incheckbalie gelopen maar evenees nul op request.
Nu zou oma tot aan vliegtuig worden gebracht… Waarna op hoop van zegen dat oma op rij 13 in het vliegtuig zou komen te zitten. Kleindochter is naar TAP balie gelopen om klacht in te dienen daar heeft een goedbehulpzame medewekrster Oma toch weer haar C code retour gegeven. Kleindochter weer terug naar asistens gerend en de assistent pickup net op tijd geïnformeerd over status C code, daar oma al was opgepikt. Inmiddels 17h30. Anderhalf uur chaos voor een 86 en een 64 jarige passagiers die vooraf goed hebben geboekt.
Via schiphol app ontvangt kleinkind de vertraging door van 19.00 naar 19.30. Inmiddels is op de schiphol app te lezen dat het vliegtuig om 20h07 zal vertrekken. Kleindochter geeft dit via de whatsapp door aan moeders en oma. Deze wisten dat nog niet…

Gewenste Oplossing:

Er voor deze stress aan oma en dochter een compensatie wordt geboden.
De dame op de incheckbalie 'Donna' hier tich wel bericht over onvangt
De baliemedewerkster op de info balie TAP een bedankje krijgt.
Dit niet meer voor kan komen...

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TAP Portugal

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TAP Portugal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.Alberto en J.daCruz