Klacht: Buschauffeur OAD ziet fietser en rijdt toch door, beide groen licht.

op 27 april 2013 over OAD bus in de categorie Busreizen

Bij het oversteken van de kruising Vredeoord/Boschdijk in Eindhoven werd ik zojuist, zaterdag 27 april omstreeks 16.15-16.20u, bijna geschept door een buschauffeur van OAD. De automobilisten en de fietsers hadden tegelijk groen licht, elk bij hun ‘eigen’ verkeerslicht.
Ik, met mijn 2-jarige dochter achterop, ben al halverwege de eerste weghelft met mijn fiets, als de buschauffeur rechtsaf slaat. Mijn man waarschuwt me net op tijd om te stoppen. De bus houdt ook in dus ik wil mijn weg vervolgen; het is immers gewoon groen voor mij. Tot mijn grote schrik rijdt de bus gewoon door! Er was voor mij nauwelijks tijd/gelegenheid nog achteruit te gaan met mijn fiets, de bus ging rakelings langs mijn fiets. Helaas heb ik geen kans gezien het kenteken te noteren, toch hoop ik dat deze chauffeur kan en zal worden aangesproken op zijn onoplettende en asociale manier van rijden; hij is een gevaar op de weg. Ik ben bang dat hij anders vast en zeker een keer een ongeluk met slachtoffers zal veroorzaken.

Ik zou een excuus van OAD op zijn plaats vinden, maar nog belangrijker: de chauffeur moet aangesproken worden op zijn onveilige manier van deelnemen aan het verkeer.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over OAD bus

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over OAD bus nog niet in behandeling is genomen.

OAD bus

Heeft op 24 februari 2014 om 11:22 geantwoord

Dit betreft een klacht van het in september 2013 failliet gegane bedrijf Oad Reizen BV. Eventuele klachten die hiervan nog openstaan kunnen desgewenst nog voorgelegd worden aan de curator (Daniëls en Huijsmans). Oad Bus BV kan deze klachten niet beantwoorden of in behandeling nemen omdat wij een nieuwe organisatie zijn.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OAD bus in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OAD bus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door KHeesakkers