Klacht: Buitelandse rijbewijs omzetten naar Nederlands

op 06 mei 2017 over RDW in de categorie

Goede dag

Mijn Naam is Frabyen Lodowica en ik ben 23 jaar oud.
Ik ben geboren in Nederland en op mijn 17e ben ik 5 jaar op Curacao gaan wonen.
Op December 2015 heb ik op Curacao mijn autorijbewijs B gehaald.
Na een tijdje ben ik op 17 Augsutus 2016 weer terug verhuist naar Nederland om mijn studie te vervolgen.
Om hier een vervoersmiddel te kunnen aanschaffen wilde ik mijn Curacaose rijbewijs laten omzetten naar een Nederlandse rijbewijs en dit verzoek heb ik begin Januari 2017 gedaan.
Ben netjes bij de gemeente Rotterdam geweest om daar mijn eigen verklaring te kopen.
Na het invullen van alle formulieren, inleveren pasfoto en de 2e betaling gemaakt te hebben dacht ik dat ik snel mijn Nederlandse rijbewijs zou ontvangen.
Een maand later vroeg een vriendin van mijn vanuit Tilburg hoe het proces gaat en heb ik het haar uitgelegd en die heeft dus ook haar rijbewijs laten omzetten in Februari.
In maart had zij haar rijbewijs al binnen en ik wacht nu nogsteeds op die van mij.
Waarop ik begon te mailen en vragen waarom het proces zo lang duurt.
na ong. 12 dagen heb ik een mail terug gekregen dat er geen voldoende bewijsstukken waren dat ik langer als 185 dagen woonachtig was op het Land waar ik mijn rijbewijs behaald heb.
Hierop heb ik steeds bewijs stukken gestuurd om te bewijzen dat ik daar 185 dagen na het behalen van mijn rijbewijs nogsteeds woonde.
Bewijsstukken zoals
foto van paspoort
Bewijs van uitschrijving
bewijs inschrijving hier in Nederland etc.
In middels ben ik van Rotterdam verhuisd naar Vlaardingen.
Nu pas geleden in de maand heb ik op vrijdag 7 april pas een mail gekregen dat mijn verzoek inmiddels is afgewezen. en dat er een brief naar me is gestuurd die ik niet ontvangen heb.
Ik zie niet dat het mijn schuld is omdat ik alle nodige informatie heb opgestuurd en ik voel dat ik niet professioneel wordt geholpen doordat ik automatische e-mails krijg waarin staat dat ik binnen 10 werkdagen wordt beantwoord en dit bijna nooit gebeurde.
Door dit proces heb ik een aantal banen misgelopen omdat ik een scholier ben en ik werk als bezorger wilde doen wat heeft geleden dat ik een maar maanden zonder werk zat.

Als ik mijn Nederlandse rijbewijs kan ontvangen en een eventuele vergoeding voor het ongeval.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RDW

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RDW nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frabyen Ldowica