Klacht: Brilvergoeding pakket 3 en gedrag klantenservice IZZ

op 13 januari 2017 over IZZ in de categorie Verzekering

De brilvergoeding van IZZ anno 2017 is als volgt: bij gecontracteerde opticiens de afgesproken bril, bij niet gecontracteerde opticiens een vergoeding van €100 voor pakket 2 en €200 bij pakket drie.
Voorbeeld 1: bril bij gecontracteerde opticien Pearle pakket 2 enkelvoudig twv €118, multifocaal €198. Pakket 3 krijgt precies dezelfde brillen.
Pakket 2 heeft dus een voordeel van maximaal €98, pakket 3 een nadeel van maximaal €82,00.
Voorbeeld 2: bril bij gecontracteerde opticien Hans Anders pakket 2 enkelvoudig twv €119, multifocaal €169. Pakket 3 krijgt precies dezelfde brillen.
Pakket 2 heeft dus een voordeel van maximaal €69, pakket 3 een nadeel van maximaal €81,00.

Aangezien er volgens mij een voordeel moet zijn als je afspraken maakt met een leverancier en geen nadeel ben ik als pakket 3 eigenaar gaan bellen met IZZ.
De medewerker zag het probleem, ging het uitzoeken en ging me hierover terugbellen want dit zat inderdaad goed scheef.
Fijn!
Maar er werd niet teruggebeld.
Dus zelf gebeld, ander medewerkster, deze vrouw gaf aan dat er niks bekend was van mijn eerdere gesprek er was niks vastgelegd.
Weer het probleem uitgelegd, iets wat ik als klant al heel vervelend vind en dat heb ik ook aangegeven.
De mevrouw van de klantenservice gaf een aantal maal aan dat zei er niks aan kon doen.
Ik gaf aan dat ze het niet persoonlijk moet zien maar als service medewerkster IZZ vertegenwoordigd.
Al met al ging het gesprek totaal fout, ze gaf aan dat ik het met de opticiens moet regelen als ik een hogere vergoeding wil.
Dat IZZ geen blaam treft voor de afspraken met de gecontracteerde opticiens.
Ik denk het wel, aangezien niemand met pakket 3 een bril gaat halen bij een gecontracteerde opticien, want dan is die dief van zijn eigen portemonnee.
Mevrouw van de klantenservice gaf aan mijn probleem verder niet meer te willen aanhoren, en het niet verder te willen leiden naar de afdelingen die de afspraken kunnen bijstellen. Ik luisterde niet naar haar, ze had als oplossing al aangegeven dat ik dat zelf moet regelen met de opticien.
Omdat ik haar nogmaals vroeg om naar het reglement te laten kijken verbrak ze de verbinding.

Klachtenformulier van IZZ ingevuld, maar daar horen we helemaal niets meer van.
De klant bestaat blijkbaar niet bij IZZ.
Service ?
En afspraken worden gemaakt om de bijverzekerde te flessen? Welke vergoedingen kloppen nog meer niet?
Welke afspraken worden nog meer achter de schermen gemaakt, waardoor bijverzekeren helemaal niet nodig is en eigenlijk geld door het doucheputje afvoeren is voor de klant.

Ik vind met name de manier waarop de laatste medewerkster mij te woord stond en mij behandelde werkelijk een grof schandaal voor een klantenservice.

Als medewerkers van de klantenservice bij IZZ hun afspraken na komen.
Als medewerkers van de klantenservice probleemoplossend te werk willen gaan, en mijn klacht doorzetten zoals het hoort.
Als de vergoeding van pakket 3 bij gecontracteerde opticiens een voordeel oplevert ipv een nadeel.
Als ik zeker weet dat er niet nog meer vergoedingen in pakket 3 een wassen neus blijken te zijn

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZZ over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IZZ in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door jurjenc