Klacht: Bouwtekeningen voldoen op geen enkel punt aan de eisen

op 07 oktober 2017 over Woningkeuze.com in de categorie Interieurbedrijven

De kwaliteit blijkt volstrekt onvoldoende te zijn om door de gemeente Vlaardingen in behandeling te kunnen worden genomen. Hierbij gaat het niet alleen om de geleverde schaal, maar ook om het detailniveau en specificaties. In beide gevallen, dat wil zeggen zowel voor de uitbreiding van de 1e verdieping van de woning als de nieuw te bouwen schuur, zijn door de gemeente dermate veel opmerkingen gemaakt dat ernstig getwijfeld wordt aan de ervaring als bouwkundig tekenaar. Het merendeel van de opmerkingen volgt uit algemeen toegankelijke regelgeving en voor een ervaren en deskundig tekenaar zou deze informatie bekend moeten zijn.
Verder is gebleken dat de gemeente de heer Aalfs een aantal adviezen heeft meegegeven om te komen tot een goed product. Deze heeft hij echter naast zich neergelegd en is hij doorgegaan met zijn eigen aanpak. De aanbeveling van de zijde van de gemeente die hij wel heeft overgenomen, betreft de inschakeling van een ervaren constructeur. Verder bleek dat – hoewel hij richting mij aangaf de constructeur al langer te kennen en reeds vaker had samengewerkt – dit volstrekt niet waar te zijn.
De gemeente Vlaardingen neemt deze man inmiddels niet meer serieus en ik loop inmiddels meer dan twee maanden vertraging op in de verbouwing van mijn huis.

In een aangetekende brief van 13 september 2017 heb ik mijn geld teruggevraagd. Daar heeft hij nog steeds niet aan voldaan. Gezien het gebrek aan de nodige kennis en ervaring heeft het namelijk geen enkele zin om hem in de gelegenheid te stellen om alsnog datgene te doen wat noodzakelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door votele