Klacht: Booking niet doorgeven aan vliegmaatschappij

op 05 mei 2020 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

Een tijdje geleden heb ik een vlucht geboekt bij Supersaver via Skyscanner.com. Het ging om een enkele reis, de terugvlucht van mijn vakantie in Brazilië, van Salvador naar Lissabon op 17 mei 2020. De vliegmaatschappij is TAP Air Portugal. Eenmaal in Brazilië probeerde ik mijn booking te bekijken op de website van TAP Air Portugal, maar ik kon niet inloggen met mijn vluchtgegevens. Ik belde TAP, en kreeg te horen dat ze mijn booking helemaal niet binnen hebben gekregen. Ik zou Supersaver moeten bellen, en ze vragen of ze de booking alsnog zouden willen doorgeven aan TAP. Dat heb ik geprobeerd, maar Supersaver geeft geen enkel gehoor. Ten eerste laten ze al geen mogelijkheid om een berichtmail te sturen. Ik werd gedwongen om te bellen vanuit het buitenland, wat enorm duur kan zijn. Ik heb in totaal 2x 3 uur in de wacht gestaan, en niemand gesproken. De telefoonrekening is hierdoor uiteindelijk €850 euro geworden. Gelukkig heeft Tele2 een regeling waarbij ze maximaal €500 teruggeven aan mensen met hoge rekeningen door de coronacrisis. Ik ben dus tussen de €350 en €850 kwijt. Hoe veel dit precies wordt, hoor ik binnenkort van Tele2.

Ondertussen is het met nog steeds niet gelukt om ook maar iets gedaan te krijgen met Supersaver. Ik heb geen flauw idee of mijn vlucht nog gaat. Als de vlucht niet gaat, zou ik een voucher krijgen om een nieuwe vlucht mee te boeken, volgens een mail van Supersaver. Echter, ik kan niet te weten komen hoe ik deze voucher dan kan ontvangen.

Momenteel zit ik vast in Rio de Janeiro. Het plan was om met de motor naar Salvador te reizen, maar door de crisis gaat dit helaas niet door. Daarom was ik van plan een extra vlucht te boeken van Rio naar Salvador. Echter, voordat ik dit kan doen, moet ik wel zeker weten dat mijn vlucht van Salvador naar Lissabon echt gaat. Omdat ik dit niet weet, kan ik niet mijn vlucht van Rio naar Salvador boeken. Als ik op het laatste moment alsnog te horen zou krijgen dat mijn vlucht wel doorgaat, dan zou ik een heel duur last-minute ticket van Rio naar Salvador moeten boeken. Hier heb ik dus eigenlijk niet zo veel interesse meer in.

Update 11-5-2020:
Een vriend van me heeft vanuit Nederland inmiddels telefonisch contact kunnen leggen met Supersaver. Ik heb per e-mail de toezegging ontvangen dat ik de aankoopprijs van het ticket teruggestort krijg, minus €30. Daar ben ik in ieder geval erg blij mee!

Wat resteert dat is dat nog de kosten van de telefoonrekening vergoed zou willen krijgen.

Update 7-6-2020:
Van Tele2 heb ik te horen gekregen dat zij inderdaad €500 van mijn belkosten vergoeden. De totale kosten die ik heb gemaakt met de twee telefoontjes naar Supersaver waren €812,45. Ik kan dit bewijzen aan de hand van mijn gespecificeerde telefoonrekening. Dit betekent dus dat ik van Supersaver een vergoeding wil van €312,45 (€812,45 – €500) voor de belkosten die ik ben opgelopen terwijl ik ze probeerde te bereiken.

Afgezien daarvan heb ik nog steeds de compensatie van mijn ticket niet ontvangen. Ik heb wel een mail van supersaver ontvangen waarin ze toezeggen dat ik de prijs van mijn ticket minus €30 teruggestort zal krijgen. Het gaat dus om €319,10 (€349,10 – €30).

In totaal verwacht ik dus een vergoeding van €631,55 van Supersaver. Overigens heb ik nog geen enkel bericht ontvangen van klacht.nl. Zijn jullie echt bezig met mijn verzoek?

In totaal verwacht ik een vergoeding van €631,55 van Supersaver. Dit bedrag bestaat uit 2 kostenposten:

Ten eerste verwacht ik €312,45 aan belkosten vergoed te krijgen. Ik heb ik €812,45 aan belkosten gemaakt in de twee telefoontjes naar Supersaver. Echter, Tele2 heeft mijn rekening met €500 verlaagt ivm de coronacrisis.

Daarnaast verwacht ik een compensatie van mijn ticket: €319,10. Het ticket kostte €349,10, en Supersaver heeft me per mail toegezegd deze kosten minus €30 terug te storten. Ik ga daarmee akkoord.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Guido2468