Klacht: Boetes wegens niet functioneren parkeerapp

op 04 januari 2018 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Op 14 en 15 december 2017 was ik aan het werk in Zaandam en had mijn auto op een plaats staan waar ik om de 2 uur mijn parkeeractie moest verlengen.
Hierbij is door een storing (of een hikup zoals Parkmobile het zelf graag noemt) mij tot 2 keer niet tijdig gelukt om dit op tijd voor elkaar te krijgen met als gevolg 2 boetes van de gemeente Zaanstad.
Hierover meerdere malen contact gehad met Parkmobile maar deze vinden dit toch echt mijn eigen probleem dat hun software niet goed werkt.
Wel zijn ze zo vriendelijk om voor beide dagen de wel via hun betaalde parkeertijd in rekening te brengen.
Ik vindt dit echt beneden alle peil.

Als zij mijn parkeerboetes gaan overnemen en deze zelf aanvechten bij de gemeente Zaanstad / Of mij in ieder geval schadeloos stellen voor de extra kosten die ik door hun niet goed functionerende systeem heb opgelopen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parkmobile

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 05 januari 2018 om 08:18 geantwoord

Beste heer Van Wijk,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u een boete heeft ontvangen omdat geen parkeeractie kon starten via Parkmobile. Er vond op 15-12-2017 helaas een vertraging op onze server plaats waardoor u deze problemen ondervond.

Wanneer u via onze dienst geen parkeeractie aan kunt melden, dient u de parkeerbelasting op een andere wijze te voldoen. U bent namelijk te allen tijde verplicht parkeerbelasting af te dragen. Helaas kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor de uitgeschreven boetes, daar er meerdere alternatieven zijn om parkeerbelasting af te dragen. Denk aan, andere mobiele aanbieders of parkeermeters op straat. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nl/helpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door wijk112