Klacht: boeten voor een on gevolgde studie

op 13 juni 2014 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

ik heb een proefpakket opgestuurd gekregen nadat ik gebeld werd tijdens werk en ik maar vlug ja is goed zei. hierna heb ik het pakket een week later ontvangen. totaal vergeten en in een hoekje van de kamer gelegd denk ik er opeens weer aan op mijn vrije dag. wegens omstandigheden en werk ben ik dit pakket volledig vergeten. nu is het al meer dan 31 dagen geleden en is de retour periode verstreken. ik heb me nooit ingelogged en nooit emails van de NTI gelezen. aan de telefoon is me maar minimale informatie verteld. ze hebben me volledig genaaid! want nu kreeg ik aan de telefoon te horen dat als ik de opleiding zou ”beëindigen” dat ik dan alsnog 5 maanden studie geld zou moeten betalen wat op ongeveer 170euro neerkomt. hier ben ik heel erg van geschrokken. ik ben nooit met die studie begonnen nu moet ik betalen om iets te beëindigen wat ik nooit ben begonnen dat is naar mijn mening buiten proportie.

als ik het pakket nog terug kan sturen binnen een aantal dagen. zonder of met minimale kosten (administratie kosten of de eerste maand studie kosten).

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Bericht van

3 jaren geleden - Beste mevrouw Hoebeke, U geeft aan dat u zich bedrogen voelt door NTI. Ik begrijp dit niet helemaal. Wij hebben u uitgebreid geïnformeerd over de voorwaarden van de verlengde retour periode via e-mail. ook hebben wij u de inschrijfvoorwaarden doen toekomen. U geeft aan dat u de e-mails niet gelezen heeft. Dit kunt u het NTI redelijkerwijs niet verwijten, dit geldt ook voor het vergeten van het materialen pakket of het niet proberen van de opleiding. Ik stel voor dat u de cursus gaat volgen, het is een interessante en leerzame cursus waar u echt wat mee kunt. Indien hier toch geen interesse in heeft kunt u uiteraard tussentijds opzeggen volgens de geldende inschrijfvoorwaarden. Indien u hierover in gesprek wilt met ons is dat geen enkel probleem. Met vriendelijke groet, Annemieke Stomps Manager Klantcontact

Bericht van

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Hoebeke, Hartelijk dank voor melding. U geeft aan dat u zich door NTI bedrogen voelt. Als reden geeft u aan dat u vergeten bent het materialen pakket te openen of gebruik te maken van de verlengde retour periode om de studie uit te proberen. Tevens geeft u aan dat u de e-mails van NTI niet gelezen heeft. Wij begrijpen dat het heel vervelend is dat u geschrokken bent van de rekening, echter hebben wij ons uiterste best gedaan om u goed te informeren over de voorwaarden verbonden aan de inschrijving en de verlengde retour periode. Dit hebben wij gedaan middels het versturen van meerdere e-mails, zodat u alle voorwaarden op schrift heeft. Wij vinden het niet redelijk dat u de verantwoordelijkheid voor de consequenties van het niet lezen van e-mail, en het vergeten van studie pakket bij NTI neerlegt, en zelfs aan het NTI verwijt dat deze situatie zich nu voordoet. Desalniettemin hebben wij u voorgesteld te ruilen naar een andere, wellicht passendere opleiding. Op dit voorstel bent u nog niet ingegaan. Indien u contact met mij op wilt nemen kan dit altijd op email adres leidingklantenservice@nti.nl. Met vriendelijke groet, Annemiek Stomps Manager Klantcontact.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:20 geantwoord

Geachte mevrouw Hoebeke,

Annemiek Stomps
Manager Klantcontact.

Alle klachten die gemeld zijn door carmelhoebeke