Klacht: Boekingskosten staan niet gespecifeerd bij het totaalbedrag

op 07 augustus 2017 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Ik heb een zoekactie gedaan voor tickets naar Barcelona via Vliegtickets.nl. Als de resultaten verschijnen, is dat een rijtje met prijzen die groen gearceerd zijn. Je aandacht gaat direct naar de prijzen toe. Bovenin blijkt een regeltje te staan dat er 29,50 euro aan boekingskosten bij komt, maar als je ook maar 1x naar beneden scrolt, is het regeltje verdwenen.
Vervolgens een prijs aangeklikt om deze te boeken. In het volgende scherm was de prijs hoger, maar er stond niets over kosten of wat dan ook. Alleen een totaal eindbedrag. Omdat ticketprijzen soms wijzigen terwijl je ernaar aan het zoeken bent, dacht ik dat het nu ook het geval was en heb snel geboekt.
Omdat ik samen met mijn broer vloog, die wel rechtstreeks bij de maatschappij had geboekt, zag ik dat hij wel de prijs had betaald die ik ook in het scherm had gezien. Ik vond dat vreemd, hij had nl. een uur later dan ik geboekt. Zodoende kwam ik erachter dat ik in totaal bijna 60 euro (2 losse tickets ivm een begrafenis) extra heb betaald voor dezelfde vluchten!

Ik heb e.e.a. bij Consuwijzer gecheckt en volgens hen moet het:
a) Duidelijk vermeld staan op elke pagina
b) Gespecificeerd staan bij het totaal te betalen bedrag.

Dit was niet het geval en dus heb ik Vliegtickets een mail gestuurd en de 60 euro teruggevraagd. Ik heb nog geen reactie ontvangen en ook geen ontvangstbevestiging.

- Als Vliegtickets zorgt dat duidelijk is dat 29,50 euro bij de ticketprijs wordt
opgeteld.
- Als het zinnetje bovenin duidelijker wordt vermeld en blijft staan als je
scrolt.
- Als Vliegtickets bij het eindscherm de boekingskosten apart vermeldt, ipv
1 totaalprijs.
- Als ik een reactie krijg op mijn klacht en de 60 euro terug ontvang.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vliegtickets.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over vliegtickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door C. de Miranda