Klacht: boeking mislukt door “technische storing”

op 15 januari 2014 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Na een ticket geboekt en betaald te hebben kregen we na 2 dagen een mail dat het boeken was mislukt door een technische storing. Na gebeld te hebben bleek dat de tickets duurder waren geworden na dat wij ze betaald hebben.
Dus geen technische storing!!!
De reis wordt nog steeds aangeboden voor het zelfde bedrag!

Gelijk mijn geld terug, we hebben de reis geboekt bij KLM, en gelijk de tickets binnen!

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

Bericht van vliegtickets.nl

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw melding via klacht.nl. Wij vinden het buitengewoon spijtig dat de luchtvaartmaatschappij als gevolg van een technische storing uw reservering niet heeft kunnen bevestigen. Vanwege deze situatie hebben wij geprobeerd om de reservering bij de luchtvaartmaatschappij alsnog tegen hetzelfde tarief te reserveren. Tot onze spijt was dit niet mogelijk op dat moment. Hierop hebben wij de betaling die was gedaan geretourneerd. Normaliter zou u het bedrag reeds retour ontvangen moeten hebben. Betreft de wijzigingen in tarieven, en de beschikbaarheid op vluchten, willen wij u het volgende informeren en trachten te verduidelijken. De beschikbaarheid op vluchten en de tarieven van tickets wijzigen continue. De luchtvaartmaatschappijen schuiven continue met de beschikbaarheid van de stoelen in de verschillende tariefklassen. Ook zijn er continue veranderingen van tarieven. De luchtvaartmaatschappijen kijken naar onder andere de bezettingsgraad van de eigen vluchten, de economische situatie op dat betreffende moment, eventuele evenementen en mogelijke acties van concurrerende luchtvaartmaatschappijen. Als reisorganisatie hebben wij op dit (commerciële) proces geen enkele invloed. Wij willen ook benadrukken dat wij van een dergelijke situatie ook geen enkel voordeel hebben daar wij het gehele bedrag van het tarief en de luchthavenbelasting bij ticketafgifte afdragen aan de luchtvaartmaatschappij. De commissies op vliegtickets zijn jaren geleden reeds afgeschaft en de enige verdiensten voor onze organisatie zijn dan ook de boekingskosten. Wij begrijpen dat de situatie buitengewoon vervelend is, maar wij zijn blij dat u alsnog een geschikt alternatief heeft kunnen vinden. Wij hopen dat wij in de toekomst de kans krijgen om u weer van dienst te mogen zijn. Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Vliegtickets.nl.

vliegtickets.nl

Heeft op 14 mei 2014 om 15:14 geantwoord

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door hikejan