Klacht: Boeking kind en afhandelen klacht

op 04 augustus 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

De website van Ryanair laat zonder problemen een minderjarig kind een vlucht boeken. Als je die alleen wilt laten reizen is dat echter niet mogelijk als het kind jonger is dan 16 jaar. Dit moet je echter goed opgezocht hebben op de site. Eenmaal geboekt kun je dit niet meer annuleren.
Hierop een klacht ingediend bij Ryanair dat het boeken wel mogelijk is terwijl de voorwaarden dit niet toelaten. Via de chat gehoord dat dit alleen schriftleijk kan. Dit gedaan maar na ruim 2 maanden nog geen enkele reactie gehad. Ook geen afwijzing of uitleg.

Minimaal zou een reactie gewenst zijn zodat je kunt bepalen welke vervolgstap nog nodig of mogelijk zou zijn. Met een redelijke (50%)compensatie zou dit voor mij afgedaan kunnen worden. De site zou er echter ook rekening mee moeten houden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht HooftG

7 maanden geleden - Ook via klacht.nl laat Ryanair indirect weten dat klanten niet serieus genomen moeten worden. Zodra de centjes binnen zijn kijken we of we er meer kunnen vangen maar nooit reageren naar de klanten is de filosofie kennelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door HooftG