Klacht: Blu-ray regio 1 verkocht zonder vermelding hiervan (verkoop via Rarewaves-USA-NL)

mwijnhorst op 23 oktober 2020 over Amazon in de categorie Internetshops - Algemeen

Amazon laat verkoop toe door derden (Rarewaves-USA-NL) van Blu-ray disc’s voor regio 1 welke niet zijn af te spelen op spelers die in Nederland (of Europa) zijn aangeschaft. Dit kan natuurlijk, maar niet zonder vermelding dat het om een regio 1 disc gaat die dus niet afspeelbaar is.
Dit is mij onlangs overkomen bij de aanschaf van David Gilmour’s Remember that night. Natuurlijk kwam ik hier pas achter toen de Blu-ray speler mij van dit heugelijke feit op de hoogte stelde.
Op de vraag om te mogen retourneren kwam het antwoord dat geen andere versie beschikbaar was en dat retourneren kon, maar alleen in originele verpakking en met aftrek van verzendkosten.
Helaas was de disc natuurlijk uit het cellofaan en bleek bij de instructies voor retourneren dat het verzendadres en dus ook het retouradres in Florida lag.
Onzekerheid dus op restitutie en dan ook nog eens met aftrek van verzendkosten en de nog te maken retour-verzendkosten.
Niet erg interessant dus om daar überhaupt nog aan te beginnen!

Zoals ook gemeld in een reply aan Rarewaves-USA-NL ben ik tevreden als:
- Op de website van Amazon.nl de regiovermelding wordt opgenomen van Blu-ray's en DVD's (al is deze bij de laatste groep meestal te wijzigen op de speler)
- Retourzending naar Rarewaves-USA-NL en volledige restitutie door Rarewaves-USA-NL of door Amazon.nl omdat de fout in geen geval bij de consument heeft gelegen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Amazon

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Amazon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mwijnhorst