Klacht: Blokkeren van communicatie over klachten

op 28 juni 2019 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Als ik een klacht heb over de handelswijze van een firma, dient deze een laagdrempelig aanspreekpunt aan te bieden. Maar je komt in een labyrint van niet relevante hulp over storingen, hoe kan je dit en hoe regel je dat..
Maar de optie waar gelast ik KPN te stoppen met in gebreke zijn.

Via de helpdesk kom je er niet. Je klacht komt niet bij een persoon die bevoegd is jou recht te doen.

Het incident.
Een abonnement met een X aantal belminuten, laren we zeggen dat er 300 waren, loopt na twee jaar af. Maar KPN bied aan dat te VERLENGEN. Let op de hoofdletters, want zo noemt KPN het.
Die verlenging begint als de maand nog 5 dagen heeft en er nog 250 belminuten over zijn. Maar dan blijken dat er nog maar 50 te zijn.

Volgens de helpdesk klopt dat, want mijn oude abonnement is vervallen, en bij een nieuw abonnement begint je met een proportioneel aantal belminuten, voor 5 dagen dus 50.

Ik beschuldig KPN van opzettelijke misleiding. Er is mij niet aangeboden na afloop van het oude abonnement een nieuw te nemen, maar ik maak gebruik van een aanbod tot VERLENGING.

Dat hierdoor 200 belminuten verdwijnen omdat het technisch nu eenmaal zo werkt is te zot voor woorden. Stel nu dat er iets gebeurd waardoor een of meer langere telefoongesprekken nodig zijn. Je dacht dat dat geen probleem was? Nou na 50 minuten gaat de buiten bundel kassa rinkelen.

1. KPN moet gewoon erkennen dat deze situatie krom is en correctie behoeft. Maar meer algemeen
2. Tevens moet KPN een mogelijkheid openen om klachten over de handelswijze van KPN door een bevoegd medewerker af te laten handelen. In het verleden kon dat, maar die mogelijkheid is niet meer te vinden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RutgerU