Klacht: BLIJKT GEEN REIS na betaling en ontvangst boekingsbevestiging reis Cyprus via Calsedon.

op 01 mei 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Op 12 december 2016 kopen wij via vakantieveilingen een reis naar Cyprus middels reisbureau Calsedon, onderdeel van Yildrim Reizen. De reissom van €430,- is direct betaald aan Vakantieveilingen. Calsedon vraagt via de mail om de gegevens voor de reizigers.

Op 14 maart 2017 stuurde zij een laatste herinnering om binnen 1 dag te doen. Ik stuurde Calsedon de gevraagde gegevens. : ‘Graag ontvangen wij dus met spoed de volgende gegevens van u: Voor en Achternaam volgens paspoort. Geboortedatums van beide reizigers. Geslacht van beide reizigers. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Calsedon Vakanties, Seray. Ik stuur binnen 2 minuten deze gegevens toe, waarbij ik de vraag stelde of dit voldoende was of dat ze nog andere paspoortgegevens nodig waren. Calsedon bevestigde dat het zo goed was. Ik heb verder ook gevraagd gezin de rel tussen Nederland en Turkije of de reis nog was om te boeken of te annuleren. Hierop kreeg ik het antwoord dat Cyprus los stond van Turkije en het een EU-lidstaat is. Ik mocht evt. wel om boeken naar Malta. Gezien het antwoord heb ik aangegeven dat de reis gewoon door kon gaan naar Cyprus. Hierop ontvang ik de boekingsbevestiging met alle reisbescheiden en wensen zij ons alvast een goede vakantie toe.

Op 21 april 2017 ontvangen we ineens een mail van Calsedon dat de reis ineens niet meer in orde is. Dat wij onze gegevens niet op tijd hebben gegeven en zij geen vlucht hebben kunnen boeken. We kunnen nog wel mee naar Cyprus als wij €65,- per persoon bij betalen en wel binnen 6 uur na deze mail.

Dit is echt bizar. We hebben betaald en gegevens op verzoek van Calsedon aangeleverd. Zij hebben ze binnen de door Calsedon gestelde termijn van de laatste dag 14 maart 2017 ontvangen. Calsedon bevestigde zelf dat geleverde gegevens goed en op tijd binnen waren om de reservering in een boekingsbevestiging om te zetten. Wij ontvingen de boekingingsbevestiging op 15 maart 2017. Vervolgens besluit Calsedon dat wij bijna 6 weken later op 21 april 2017 niet mee mogen als wij niet nog €130,- extra betalen.

Wij hebben alle stukken van communicatie. Inclusief alle bevestigde antwoorden van Calsedon. Nooit is er uit de communicatie gebleken dat de reis niet kon door gaan.

Als wij vorige week de klacht melden bij Vakantieveilingen, moet ik de stukken van de communicatie toesturen. Vakantieveilingen neemt contact op met Calsedon die het verhaal nog anders maakt door te zeggen dat wij hebben geannuleerd. Vakantieveilingen neemt dit zonder meer aan en geeft aan dat wij dit zelf hebben geannuleerd en zij niets voor ons kunnen betekenen. huh???

RIM van Vakantieveilingen heeft niet eens de stukken gelezen. Wij hebben NOOIT geannuleerd. Sterker nog wij hebben zelf een boekingsbevestiging van Calsedon ontvangen.

Vandaag hebben wij weer gebeld met Vakantieveilingen. De telefoniste die ervanaf morgen niet meer werkt. Hoopt dat wij voor woensdag antwoord krijgen, maar kan niets beloven.

Gezien deze klacht zijn wij ons vertrouwen in Vakantieveilingen en Calsedon kwijt.

Wij zien deze ontstane situatie dan ook als een tekortkoming in nakoming van de overeenkomst en willen geheel schadeloos gesteld worden. Dit betekent dat wij de complete som van € 430,- plus € 2,50 voor calamiteitenfonds terug betaald krijgen.

Bij uitblijven van deze oplossing neemt onze rechtsbijstand onze klacht over.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 02 mei 2017 om 20:27 geantwoord

Beste Christy,

Wij vinden het enorm vervelend om te vernemen dat uw boeking niet succesvol geplaatst kon worden.

Helaas heeft de verantwoordelijke afdeling vandaag geen gehoor gekregen op het moment dat zij u wilde bereiken op uw telefoonnummer.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met ons op te nemen via webcare@vakantieveilingen.nl of via het telefoonnummer 020 760 50 70 zodat wij u verder kunnen helpen?

In afwachting op uw reactie verblijven wij.

Aaliyah - Webcare VV

Heeft op 02 mei 2017 om 21:41 geantwoord

Totaal GEEN contact geweest met VakantieVeilingen.

Alle klachten die gemeld zijn door christy