Klacht: BKR registratie door Neckermann

op 29 augustus 2016 over neckermann.com in de categorie Online Warenhuizen

2 weken geleden liep ik samen met mijn vrouw bij de autodealer en zagen ons droomauto staan. we besloten om informatie te winnen van de auto. de volgende dag gingen we terug om een proefritje te maken en waren gelijk verkocht. we besloten een lease aan te gaan om de auto te kunnen kopen, echter werden we Maandag daarop gelijk terug gebeld met de mededeling dat de Lease niet doorging omdat er een negatieve (A2) codering op mijn naam stond. Ik heb op aandringen van de Lease maatschapij een registratieoverzicht aangevraagd en daar kwam naar voren dat er een codering van en door Neckermann op mijn naam was geplaatst. Ik vond dat in eerste instantie raar want ik heb nooit iets online besteld bij dit bedrijf. Mijn vrouw ook over de rooie want de auto ging dus niet door….Ik heb toen contact opgenomen met Vesting Finance Serving te Amsterdam hoe het mogelijk was dat er een melding stond op mijn naam. op de registratie kwam ook verschillende adressen naar voren die niet corresponderen op mijn leef verleden maar bleken die van mijn broer zijn geweest. Het herhaal wordt nu lastiger, ik en mijn broer zijn een tweeling en hebben de zelfde voorletter (J Lockefeir) Na meerdere malen dit te hebben doorgegeven wacht ik nu nog steeds op een antwoord en heb ik ook nog steeds de codering achter me naam staan. Ik heb hier ook over gehad met mijn broer die ook op zijn beurt niks weet van een bestelling van Neckermann. Rest mij de vraag, hoe kun je iemand nu negatief registreren bij het BKR zonder dat je iets gekocht hebt bij het desbetreffende bedrijf. Tip voor verzendhuizen, registreer is iemand op bankrekeningnummer en Fiscaal nummer. Nu door de BKR registratie gaat mijn droomauto waarschijnlijk niet door omdat er niet is opgelet tijdens het invoeren van de gegeves naar BKR toe.

Ik ben pas tevreden als het bettreffende bedrijf mijn naam en die van mijn broer zuivert, mocht het op deze manier niet worden opgelost dan wacht er een ander oplossing via een ander weg. echter zou ik het prettig vinden dat de bedrijven die dit soort activiteiten verrichten op een ander manier moeten gaan toetsen en niet alleen op voorletter en achternaam.
Door te gaan Googlen zie ik dat er meer dan honderden mensen op deze manier gedupeerd zijn en dat is echt een schande. Het erge is dat je wordt gezien als wanbetaler en dat terwijl je dat niet ben. bij ons wordt netjes alle rekeningen eind van de maand afgescheven waardoor je echt niks kan vergeten.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over neckermann.com

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over neckermann.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jaylock