Klacht: Binnen 14 dagen annuleren niet mogelijk omdat aankoop is gedaan in winkel en niet online.

op 18 december 2017 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Ik heb op 08-12-2017 een bank (voorraad model) en eettafel (showroom model) gekocht bij Haco te Zaandam. Vandaag is het 18-12-2017. In verband met de kerst drukte was levering pas mogelijk in de eerste week van Januari, hetgeen ik geen probleem vond. Waarom moeilijk doen, dacht ik toen. In volle vertrouwen heb ik het volledige bedrag betaald. Helaas kom ik er sinds gister achter dat de ruimte in mijn woonkamer, ik dacht namelijk dat ik er een andere bank naast kon plaatsen, niet volledig benut kan worden met deze loungebank en dat ik een ander woonkamer indeling moet gaan bedenken. Op zich al stressvol genoeg zou je denken. Op internet zoek ik op binnen hoeveel dagen in kan annuleren en op de website van Haco staat binnen 14 dagen na aankoop. Mits je een aankoop hebt gedaan in de winkel, dan gelden er andere regels en dien je contact op te nemen met de winkel van aankoop. Ik ben nog ruim op tijd denk ik en in volle vertrouwen bel ik Haco Zaandam en krijg een “Anouk” aan de telefoon. Die mij doodleuk verteld dat ik 30% van het aankoop bedrag moet inleveren als “annulering kosten”. Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel, want dit gaat om een bedrag van 405 euro!!!! Zelfs bij een simpele kledingwinkel kun een t-shirt van minder dan 5 euro nog binnen 30 dagen terugbrengen! Je zou zeggen laat staan producten als een bank en eettafel! En het wrange van alles is dat ons NIETS verteld is over de annuleringskosten bij aankoop van de producten in de winkel. Toen ik dat aangaf via de telefoon gaf zij aan dat het op de BON stond. Welke je pas krijgt NADAT je hebt betaald!!!! Ik voel me gewoon werkelijk opgelicht! Wetende dat ik , als ik de producten via de website had gekocht, dan WEL het volledige bedrag had terug gehad!!!! En het ergste van alles is nog wel het feit dat het gaat om een loungebank dat gewoon op voorraad is volgens Haco, er hoeft dus helemaal niets ” gemaakt”te worden want hij staat al gewoon in de magazijn. Hetzelfde geldt voor de eettafel gezien het gewoon een show model is. Ik voel me letterlijk in de maling genomen en heb dit nog nooit mee gemaakt. Ik was van plan om mijn boxspring bij de Haco te kopen, maar na deze klantonvriendelijke actie, no way!!!! Ik ben diep en diep teleurgesteld in de service die Haco biedt. Ik vond het nog wel “zo’n leuke winkel” . Hier is helaas niets van waar en dit voelt gewoon als oplichterij!

Ik wil mijn aankoop annuleren en mijn volledige aankoopsom terug krijgen omdat ik niet geïnformeerd ben over de 30% annuleringskosten voordat ik de aankoop had gedaan. Tevens zit ik gewoon nog netjes binnen mijn 14 dagen en de producten zijn beide gewoon op voorraad en niet speciaal op mijn bestelling gemaakt en worden pas begin Januari geleverd!. Dus Haco kan gewoon goedwillig zijn en zijn klanten goed behandelen en niet moeilijk doen. Net als dat ik niet moeilijk deed toen de medewerker zei dat het pas na kerst geleverd kon worden, terwijl bij het artikel stond; direct leverbaar.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Yaissa