Klacht: bij “buren” bezorgd, maar die zeggen niets te hebben ontvangen!!!

hans joustra op 18 maart 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer Joustra, Wat vervelend om te horen dat u uw pakket niet had ontvangen. Volgens onze gegevens is er op 13 maart een pakket van HEMA FOTOSERVICE bezorgd op uw adres. Als u of uw buren het echter niet...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 18 maart 2015

Een klant van DHL heeft geklaagd over een levering die volgens de bezorger bij een verkeerd adres is afgeleverd, terwijl de ontvanger niet thuis was. Het pakket is afgeleverd bij een burenadres dat de klant niet kent, en de bewoners van dat adres ontkennen het pakket te hebben ontvangen. De klant vindt het vervelend, vooral omdat het om een duur boek gaat.

Mijn Klacht:

U bezorgt volgens “vandaag troffen wij niemand thuis”.
Ik woon op 333 en op 303 afgeleverd volgens uw kaartje.
303 ontkent dat ze iets hebben ontvangen.
Ik woon op 5 hoog en 303 op 2 hoog
Ook hebben wij hier geen toestemming voor gegeven!
Ook deze mensen kennen we niet!
Het is een duur boek, dus heel vervelend !
Waarom afleveren op een adres dat wij niet kennen, vreemd.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn duur betaalde boek ongeschonden krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

11 jaren geleden - Beste meneer Joustra, Wat vervelend dat uw zending niet bij u is afgeleverd. Ik zou graag voor u willen nagaan of er meer informatie beschikbaar is in onze systemen. Zou u ons via de e-mail de traceercode kunnen doorgeven? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Desiree

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 maart 2015 om 16:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Joustra,

Wat vervelend om te horen dat u uw pakket niet had ontvangen.

Volgens onze gegevens is er op 13 maart een pakket van HEMA FOTOSERVICE bezorgd op uw adres. Als u of uw buren het echter niet hebben aangenomen en u heeft het inmiddels nog steeds niet ontvangen, adviseren wij u dit te melden bij de afzender. HEMA heeft de mogelijkheid om bij ons verdere navraag te doen via hun contactpersoon bij ons.

Op navraag van de HEMA zullen wij dan een onderzoek starten naar de levering. Mocht het pakket in het ergste geval niet meer traceerbaar blijken te zijn dan kan HEMA het bij ons claimen en u mogelijk van een vervanging voorzien of het aankoopbedrag restitueren.

Mijn oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM