Klacht: Biedingen door botsfake accounts

op 13 juli 2019 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Exact zelfde klacht als 2 jaar geleden beschreven: namen die niet bestaan, toevallig altijd op minimaal de helft van de adviesprijs uitkomen, ook bij snelle biedingen die iedere minuut gaan (voorbeeld gisteren: de Apenheul).

Er is toezicht van een notaris (mevrouw Vivien). Graag verneem ik van haar hoe zij dit toezicht uitoefent, want het is overduidelijk dat als je hier een avondje naar kijkt er weinig van klopt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 15 juli 2019 om 10:47 geantwoord

Beste T. Hertogh,

Wat jammer dat je de website niet vertrouwt. Wees gerust. We zijn een bonafide bedrijf en hebben dan ook geen bots, opbieders o.i.d. in dienst. Soms komt het voor dat deelnemers bewust hun eigen bod overbieden omdat ze er zeker van willen zijn dat ze de veiling winnen. Andere bieders hebben van tevoren vastgesteld hoeveel zij willen uitgeven aan een bepaalde veiling. Zij zullen dit bedrag bieden, ongeacht de hoogte van het vorige bod. Deze strategieën zijn allemaal binnen de regels van het spel. Het staat je vrij om contact op te nemen met de notaris.

Groetjes,

Wim

Heeft op 16 juli 2019 om 07:29 geantwoord

Natuurlijk heeft VakantieVeilingen geen bots/medewerkers in dienst die opbieden; dat doen de aanbieders van producten zelf is mijn mening. En dat lijkt mij niet binnen de regels te vallen (als dat wel zo is dan snap ik dat de notaris okay kan geven, ook al is het niet heel netjes). Ik snap alle legale biedingen prima; daar is mijn klacht niet op geënt. Ik lees dat het mij vrij staat om de vraag zelf voor te leggen aan de notaris, want daar zit de crux van het verhaal: klaarblijkelijk is haar reputatie hier nog niet door geschaad om met de controles te stoppen. Ik vraag me af of deze een reactie gaat geven.

Bericht van Vakantieveilingen.nl

1 jaar geleden - Beste T. Hertogh,Nogmaals kunnen wij je garanderen dat de prijzen niet worden opgedreven. Degene die uiteindelijk de veiling wint betaald deze ook. Dus het lijkt mij vrij onhandig om als bedrijf zelf de prijs op te drijven. Je kan altijd contact opnemen met onze notaris. Dit kan via het volgende mailadres: [email protected] .Een fijne dag toegewenst!Donnie

Alle klachten die gemeld zijn door T Hertogh