Klacht: Bezorger niet de moeite gedaan pakketje te bezorgen!

op 15 juni 2016 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik kreeg gisteren een mailtje van dit bedrijf dat ik een bestelling via Art&Craft vandaag zou ontvangen tussen 9-17u.
Vanmorgen was de tijd aangepast naar 11:45 en 14:45.
Ik was adres 10, dus de laatste van de leveringen die op de site stonden.
Na regelmatig de track&trace pagina te refreshen was de update om 13:30 dat hij was aangekomen bij adres 8, dus ik dacht hierna nog 1 adres en dan is het mijn beurt. Dus ben ik de chauffeur aan de ingang van mijn appartementsgebouw gaan opwachten(toen was het 13:35), van daaruit kan ik de hele straat zien en hoefde hij zelfs niet tot binnen te lopen. Ik heb daar langer dan 1u zitten wachten. Regelmatig op mijn smartphone de track&trace bekeken. Het veranderde naar “Aangekomen bij adres 9”, nog even later, “De bezorger is onderweg naar uw adres.” Ik vond al dat het lang duurde aangezien adres 9 slechts 2 blokken verder was. Ik bekijk nog eens de track&trace en mijn e-mails. Heb ik ondertussen een mailtje gekregen “We hebben u niet thuis aangetroffen. De bezorger heeft een bonnetje met instructies in uw brievenbus achtergelaten om een nieuwe afspraak te maken. Plan snel een nieuwe afspraak in!
Ik heb geen bezorger, nog bestelbus gezien, want dit is een rustige éénrichtingsstraat, er is niemand in of uit het gebouw geweest, straffer nog ik heb niemand iets zien bezorgen in onze korte straat, ik woon trouwens op het einde v.d. straat en waar ik stond heb ik een heel overzicht over de straat, geen bestelwagen of bezorger gezien. Volgens mij was meneer V****l gewoon te lui om nog zijn laatste levering te doen. Onmogelijk dat hij hier was, er zat uiteraard ook geen bon (zoals in de mail stond) in mijn bus, tuurlijk niet, anders had ik hem wel gezien, want dan moest hij sowieso langs mij zijn gelopen. Bel ik even naar de klantendienst van Dynalogic en daar konden ze niemand van de bezorgdienst contacteren. Maar er was wel al een nieuwe levering voor de dag erna voorzien. Maar ze bleven wel volhouden dat de bezorger WEL was langs geweest. Die ninja-bezorgers toch. Ik zei dat ik ook geen bonnetje van de bezorger in mijn brievenbus had gevonden (zoals in hun mail stond), het antwoord was “Dan zal hij net zonder bonnetjes hebben gezeten, hoeveel van die bonnetjes had hij dan met zich mee ? 9? Aangezien ik de 10 klant was zat hij tegen dan inderdaad zonder bonnetjes. Zegt ook al veel over het bedrijf.
Dus bij deze ben ik voor niets tussen 11:45 en 14:45 thuis gebleven.
En morgen mag ik dit nog eens herhalen, hopelijk krijg ik het gecombineerd met mijn eigen werk.

Moest die vandaag nog kunnen langskomen. Maar aangezien zo'n diplomatische oplossing niet mogelijk zal zijn voor dit bedrijf, HOOP ik dat ze hun volgende afspraak wel netjes nakomen. Morgen en overmorgen ben ik normaal de hele dag niet thuis omdat ik zelf ook naar klanten moet (welke ik niet in de steek laat) Maar hopelijk kan ik nog enkele afspraken verzetten. Een verontschuldiging zou ook op zijn plaats zijn.
Moesten ze de status veranderen in plaats van "Opdracht niet uitgevoerd, geadresseerde afwezig" naar "Opdracht niet uitgevoerd, bezorger niet langs geweest".

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 20 juni 2016 om 11:10 geantwoord

Geachte heer Buekenhout,

Uit controle van de GPS-coördinaten uit de wagen van de koerier is gebleken dat de koerier afgelopen woensdag aanwezig was van 14:28 uur tot en met 14:29 uur op het bij ons bekende adres.

Spijtig genoeg trof hij niemand aanwezig. Onze koeriers mogen nooit zonder toestemming een stop afmelden en hierom heeft hij dan ook contact opgenomen met zijn leidinggevende.

Zijn leidinggevende heeft hem gevraagd om het ‘niet thuis bericht’ in uw brievenbus te doen en zijn route te vervolgen. Spijtig genoeg waren er wat problemen met de voorraad van deze kaartjes bij ons depot in België. Hierdoor kan het voorkomen dat een koerier onderweg zonder komt te zitten. In uw geval had hij deze dan ook niet meer. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak!

U geeft aan dat onze koerier geen zin meer had in zijn laatste stop. Dit is uiteraard niet het geval. Ik zie in ons systeem dat hij een route van 33 stops had die dag. Dit is echter niet allemaal zichtbaar voor de eerste klanten uit de route.

Gelukkig zie ik dat uw pakket afgelopen donderdag bij u werd afgeleverd. Verder wens ik u nog een heel prettige dag!

Met vriendelijke groeten,
Sharon
Dynasure WeCare

Alle klachten die gemeld zijn door Kenneth.B