Klacht: Betalen voor niets bij jurofoon

op 09 april 2013 over JuroFoon in de categorie Juridisch

Meerdere malen heb ik jurofoon geraadpleegd voor juridische kwesties. Maar als het er op aankomt moet je extra betalen voor een advocaat die je via jurofoon kunt inhuren. Je betaald dus lidmaatschap voor niets. Zo had ik een conflict met een energie maatschappij en hun incassobureau over een factuur waar ik reeds een betalingsregeling had getroffen, maar toen zij stopte te incasseren ben ik de afspraak handmatig gaan navolgen. Gewoon maandelijks betalen dus. Toen deze “Gewoon doen” energiemaatschappij hun incasso bureau op mij afstuurde wlke mij dwong tot een betaalregeling inclusief incassokosten heb ik de jurofoon gebeld. Die is er toch niet voor niets, dacht ik. Jurofoon vertelde mij dat ik een afspraak kon maken met een van hun advocaten die ik vervolgens moest betalen!!! Geen advies dus! Na een telefoongesprek met een advocaat die ik direct belde met dezelfde vraag wist ik dat ik in mijn recht stond. Deze advocaat vroeg € 0 ,-
Ik heb onmiddelijk mijn lidmaatschap met jurofoon opgezegd, maar moest nog wel even een jaartje doorbetalen.
Jurofoon: NIET DOEN! (evenals de Nederlandse Energie Maatschappij)

Ik ben tevreden als mensen weten dat je aan de jurofoon niets hebt. Liefst zou ik zien dat deze praktijk grondig wordt onderzocht op hun diensten. Juridisch advies krijg je er niet althans niet voor het bedrag dat je jaarlijks betaald.
Tip aan jurofoon: Bied oplossingen als daarom gevraagd wordt of laat duidelijk weten dat mensen meer moeten betalen als ze een oplossing zoeken.
Het mij terugbetalen van mijn jaarlijks bijdrage zou op zijn minst op zijn plaats zijn.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar JuroFoon over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door JuroFoon in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat JuroFoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

JuroFoon

Heeft op 11 april 2013 om 09:44 geantwoord

Het spijt ons te lezen dat u niet tevreden was over onze dienstverlening. Om misverstanden te voorkomen willen se graag even een aantal zaken toelichten. Wij verwijzen alleen door naar advocaten als wij op juridische gronden denken dat dat het beste voor u is. Ik kan u melden dat van de honderd adviesgesprekken die wij voeren er 3 keer geadviseerd wordt om een advocaat in te schakelen. In 97% van de adviesgesprekken bieden wij dus een andere oplossing aan. et is nu eenmaal zo dat je in Nederland verplicht bent om voor bepaalde zaken een advocaat in te schakelen. Als wij doorverwijzen naar advocaten dan bieden de advocaten die bij ons zijn aangesloten exclusieve kortingen aan onze leden. Zo verdienen leden het lidmaatschapsgeld ruimschoots terug naast het feit dat ze ons onbeperkt kunnen bellen voor juridisch advies. Het lidmaatschap wordt afgesloten voor minimaal 1 jaar en daarna kunt u het elk moment opzeggen.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van JuroFoon beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Daniel González Mondragon-Derks

7 jaren geleden - Ik roep mensen die dezelfde ervaring hebben met Jurofoon op om te reageren. Zijn er mensen die werkelijk tevreden zijn? Of denkt u er hetzelfde over. Mijn ervaring is dat Jurofoon altijd doorverwijst naar naar een van hun advocaten "met korting".

Alle klachten die gemeld zijn door Daniel González Mondragon-Derks