Klacht: Betalen voor het toilet in restaurant…

op 05 februari 2018 over La Place in de categorie Cafés en Restaurants

Gisteren heb ik met mijn man het nieuwe La Place restaurant in ’t Harde bezocht. Ondanks dat wij daar gegeten hebben moesten wij 2 x 70 cent voor het toilet betalen. Bij navraag bij het personeel waarom dit is, gaven zij aan al meer klachten te hebben gehad. Zij worden erop aangesproken terwijl ze er zelf er niets aan kunnen doen. Hun uitleg was het volgende: “Dit is het beleid van Jumbo nu, dit is een wegrestaurant en het is vrij normaal dat o.a. in Frankrijk men moet betalen om naar het toilet te gaan…”
Echter, het is voor ons de eerste keer dat een restaurant hiervoor geld vraagt.

Verleden jaar zijn wij in Portugal geweest en nergens hoefde je voor het toilet te betalen. Niet in wegrestaurants en zelfs niet bij een benzinepomp. Terwijl dat land een stuk armer is dan Nederland. Het bonnetje die uit de automaat van La Place komt, geeft 50 cent aan en dat kun je dus weer inleveren en krijg je 50 cent korting als je iets bestelt bij een La Place restaurant binnen 3 maanden.

Conclusie: uiteindelijk betaal je toch nog 20 cent voor het toilet. Het gaat uiteraard niet om het bedrag maar om het principe. Het is dus absoluut niet klantvriendelijk! Voor ons is het in ieder geval een reden om niet meer dat restaurant te bezoeken.

Wij zijn tevreden als het La Place/Jumbo hier gehoor aangeeft en de klanten geen geld vraagt voor een toiletbezoek. Dit is gewoon een stukje service.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over La Place

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over La Place nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door La Place in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat La Place een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

La Place

Heeft op 14 februari 2018 om 20:43 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Alves Ferreira,

Het is vervelend om te horen dat uw bezoek niet naar wens is geweest. Omdat het gaat om een vestiging die veel bezocht wordt (en er dus ook frequent gebruikgemaakt wordt van de toiletten), hebben we er inderdaad voor gekozen om een bijdrage te vragen voor het toilet. Dit geldt niet voor alle vestigingen van de La Place, maar het kan inderdaad voorkomen. Het doel hiervan is om te zorgen dat de toiletten goed onderhouden kunnen worden.

Uw feedback zal intern aangekaart worden zodat het in de toekomst meegenomen kan worden.

Heeft op 08 maart 2018 om 00:31 geantwoord

Hieronder volgt nog een mail die ik van gastenservice La Place ontving. Ze beweren dat het noodzakelijk is om geld te vragen, omdat er na ieder toiletbezoek het toilet wordt schoongemaakt. Echter behalve de automaat om te betalen heb ik niemand zien verschijnen om het toilet schoon te maken...

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht en de aandachtspuntjes voor onze vestiging in 't Harde.
Het spijt ons om te merken dat u niet tevreden bent met het beleid om te betalen voor toiletbezoek. Onze toiletten worden na elke bezoek schoongemaakt door een schoonmaker, omdat wij het belangrijk vinden dat alle klanten gebruik kunnen maken van een schoon toilet. Wij vragen hier een kleine bijdrage voor, zodat we de hoge mate van service en kwaliteit kunnen waarborgen.
Uw feedback en aandachtspunten zullen we natuurlijk meteen delen met de horecamanager van de vestiging.

Alle klachten die gemeld zijn door fafler