Klacht: Betalen voor geprinte tickets

op 10 juni 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Vandaag vlogen we met Ryanair van Malaga naar Weeze. Afgelopen dinsdag checkten we online in en kregen onze boarding tickets in PDF\’s. Vorig jaar konden we deze gewoon laten scannen aan de balie, maar dit jaar bleek dit plotseling een probleem. De dame aan de balie meldde ons dat we verplicht waren de tickets ter plekke te laten printen – ook al hadden we meer dan genoeg tijd voor het boarden. We moesten € 15, pp betalen voor the tickets.

Ik heb hier een probleem mee om de volgende redenen:
1. Het gegeven dat inchecken met tickets in pdf niet meer mogelijk is, is compleet nieuw voor mij. Dit staat niet vermeld op de tickets, noch in de begeleidende video op youtube https://youtu.be/vLyOkYqLtTk – hier wordt gesproken over downloaden OF printen.
2. Ik las online, dat een Mobiele boardingcard bij Malaga wordt geaccepteerd (https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen#7-0). Als het zo is dat een pdf niet als een boarding pass wordt geaccepteerd, ervaar ik het als slechte service dat de dame aan de balie ons niet attendeerde op het feit dat we ter plekke een mobiele boardingpass via de Ryanair app hadden kunnen regelen;
3. Ik vind het tarief voor het printen van de tickets hoog, als je kijkt naar de moeite die het kost (3 min werk). Het viel me ook op dat informatie over dit tarief niet vindbaar is via de website (https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/luchthaven-en-online-inchecken/ik-ben-mijn-online-boardingkaarten-vergeten-kwijt). Waar had ik deze informatie vandaan kunnen halen? Nu werden we hiermee geconfronteerd aan de balie – zonder een alternatief gepresenteerd te krijgen.

Door deze gang van zaken voel ik me er behoorlijk ingeluisd door Ryanair.

Refunds van de kosten voor de tickets en duidelijkere vermelding op de site van de nieuwe werkwijze.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Myra_13