Klacht: betalen geld voor tickets niet terug

op 22 september 2016 over Tickets4U in de categorie Kaartenverkoop

Tickets4u heeft mij OPGELICHT voor 158,-!!!! Na het niet nakomen van verplichtingen heb ik gemaild naar de branche vereniging waar ze lid van zijn namelijk Eusta (www.eusta.org). Nu leest u in het kort samengevat waar het over gaat:

[i]Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik kort en bondig mijn klacht indienen over een lid van u namelijk tickets4u. Vanwege het niet terug betalen van mijn betaalde tickets n.a.v. annulering door een festival op 25 juli 2015 vanwege slecht weer. Ik kreeg het volgende gemaild van tickets4u. Ik heb tijdig en daar heb ik bewijs van op mijn mail account dat ik voor optie B kies en dat ik mijn geld retour wil ontvangen. Tickets4u beweert dat er geen optie b is en dat ik zo nooit mijn keuze kenbaar heb gemaakt. nu willen ze dus niet meer voldoen aan wat er in de mail geschreven staat. Er staat ook nog eens de face value wordt terug betaald, wat betekent dat ze alleen de kosten betalen wat op het originele kaartje staat. ik heb twee kaarten gekocht en dat zou betekenen dat ik van hen dan 98,- retour ontvang (nog niet ontvangen). In werkelijkheid heb ik 2 kaarten a 79,00 euro per stuk totaal 158,00 euro + Servicekosten: 6,00 euro + Verzendkosten: 2,50 euro. Nou snap ik heel goed dat ik de service kosten + verzendkosten niet terug krijg, maar ik heb wel recht op mijn 158,- euro. Ik beroep mij ook op de algemene voorwaarden van tickets4u artikel 5 lid 4: afgelasting evenement bij afgelasting van een concert/evenement zal 100% van de door de koper betaalde prijs van het toegangsbewijs retour betaald worden. Deze terugbetaling kan plaatsvinden middels terugboeking, krediet of verrekening met de verkoopprijs van een nieuw toegangsbewijs. kortom ze voldoen niet aan hun eigen algemene voorwaarde. Ik heb reeds ook aangifte gedaan bij de politie gedaan ook al gaat het niet om een wereldbedrag. Er wordt bij tickets4u onrecht aangedaan en dat is een zeer kwalijke zaak. [/i]

Nu het antwoord van Eusta:

[i]Geachte heer Kampe,

Bedankt voor uw e-mail.

Het spijt ons te horen dat u een conflict hebt met een van onze leden.

Volgens onze voorwaarden heeft u inderdaad recht op een terugbetaling van 100% van de door u betaalde ticketprijs, waar de service- dan wel verzendkosten inderdaad niet onder vallen.
Deze diensten/acties zijn door de verkoper immers geleverd.
Ik raad u in deze kwestie allereerst aan nogmaals in contact te treden met Tickets4U en hen specifiek te wijzen op de garantievoorwaarden waar zij zich aan geconfirmeerd hebben.

Ik vertrouw erop dat u er alsnog op een goede manier uitkomt met Tickets4U en dat aangifte uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn.

Chris Bakker [/i]

Duidelijk antwoordt van Eusta, alleen jammer dat tickets4u mij tot op heden (vandaag 22 september 2016) nog steeds niet terug betaald hebben.
SCHANDE EN OPLICHTERIJ VAN TICKETS4U.

Als ik mijn geld terug heb ontvangen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tickets4U

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tickets4U nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door brownb