Klacht: Betaalmethodes Studentenkorting

op 11 juli 2017 over Spotify in de categorie Muziekwinkel

Spotify hanteert sinds kort een speciaal tarief voor studenten: 4,99 euro in plaats van 9,99 euro per maand. Deze korting is echter meer voor de schijn geïntroduceerd dan daadwerkelijk voor de eindgebruiker. De enige betaalmethode is namelijk per creditcard. Terwijl andere abonnementen gewoon via iDeal en PayPal te betalen zijn, is het voor studenten dus alleen mogelijk om per creditcard te betalen. Hoeveel Nederlandse studenten zijn er nou daadwerkelijk in het bezit van een creditcard?

Spotify maakt het hier dus bewust moeilijker om een goedkoper abonnement aan te schaffen. Het kost het bedrijf geen enkele moeite om deze betaalopties toe te voegen, maar het vormt op deze manier een drempel die de grote meerderheid van de doelgroep tegenhoudt om van hun speciale korting te kunnen genieten.

Wanneer Spotify Premium Studentenkorting te betalen is met dezelfde betaalmethodes als een normaal Premium account.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Spotify

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Spotify nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tom v. H.