Klacht: Betaal de boer een eerlijke prijs voor zijn melk!

op 16 september 2017 over Dekamarkt in de categorie Supermarkten

De prijs die boeren en hun vertegenwoordigers krijgen voor een liter melk is te laag voor een verantwoorde duurzame bedrijfsvoering.
De prijs moet zo hoog zijn, dat ze met een gesloten cyclus kunnen werken binnen Europa (dus geen soja-import uit Zuid-Amerika en op aanvaardbare wijze afzetten van mest), dat weidevogels meer kans krijgen (en dus een meer agro-ecologisch verantwoorde landbouw), en dat een boerengezin er fatsoenlijk van leven kan.

Verhoog de melkprijs die aan de boer betaald wordt van 37 naar 43 cent per liter!

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dekamarkt in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dekamarkt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dekamarkt

Heeft op 20 september 2017 om 15:12 geantwoord

Dank u wel voor uw betrokkenheid meneer Gerard, uw melding breng ik onder de aandacht van mijn collega's van inkoop.

Heeft op 20 september 2017 om 16:00 geantwoord

Het zijn lege woorden.