Klacht: Bestelling nooit ontvangen

jolienwassink op 05 februari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Jolien, Wat naar dat uw pakketje zo ernstig vertraagd is. Helaas kan ik de huidige status van het pakket momenteel niet achterhalen. Er zal een onderzoek ingesteld moeten worden. Helaas kan er alleen een onderzoek gestart worden op aanvraag...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 5 februari 2015

Een klant heeft op 28 januari 2015 een bestelling geplaatst bij bol.com, die door DHL bezorgd zou worden, maar het pakket is nooit aangekomen. Na meerdere telefoontjes met zowel DHL als de verzender, blijft de klant zonder oplossing en ervaart frustratie over het gebrek aan communicatie en verantwoordelijkheid. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Ik heb 28-1-2015 mijn bestelling gedaan bij bol.com
Dit pakketje zou door jullie bezorgd worden maar is nooit aangekomen!
Ik heb gebeld met het bedrijf die het pakketje naar jullie hoort te verzenden en geven aan dat het inderdaad naar jullie verzonden is zo geeft de site om mijn pakketje te volgen het ook aan maar heb alleen nooit iets ontvangen. Het is nu al 4-2-2015 en heb nogmaals gebeld en word van het kastje naar de muur gestuurd en het bedrijf die het verzonden heeft geef aan het niet de schuld van hun is dat hun zn plicht hebben gedaan en geven aan dat de chauffeur van DHL niet goed ingescant heeft of het is ergens achter gebleven. De bestelling is afgerekend en dan ga je er als klant vanuit dat het netjes geleverd word het gaat om 60 euro en moeten er ook hard voor werken. Ik vind dit geen service.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als iemand mij kan vertellen hoe het zit en gewoon netjes geleverd word. En anders gewoon mijn 60 euro terug en is dit de laatste keer geweest dat ik iets door DHL laat leveren want vind dit geen service.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 februari 2015 om 13:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Jolien,

Wat naar dat uw pakketje zo ernstig vertraagd is.

Helaas kan ik de huidige status van het pakket momenteel niet achterhalen. Er zal een onderzoek ingesteld moeten worden.

Helaas kan er alleen een onderzoek gestart worden op aanvraag van de verzender, die opdrachtgever van de zending is (in dit geval kunt u daarvoor contact opnemen met Bol.com die als tussenpersoon fungeert). U kunt de verzender in gebreke stellen voor het niet leveren van het bij hun bestelde product. De verzender kan vervolgens ons de opdracht geven om een statusonderzoek in te stellen.

Ik adviseer u dus om hierover verder contact op te nemen met Bol.com.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Als u nog verdere vragen heeft, dan hoor ik graag nog van u.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM