Klacht: Beschikbaarheid vakantiepark op veiling klopt niet

op 23 juli 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Hallo,

Ik heb zojuist een veiling gewonnen, dit betreft de veiling “Zomervakantie in een Mobilehome bij Oostappen”. Voor EUR 125 heb ik deze veiling gewonnen.

Voor dat ik mijn bod heb geplaatst, heb ik uiteraard eerst gekeken naar de beschikbaarheid van de accommodaties, want voor hetzelfde geldt is er geen verblijf mogelijk op de datum dat wij alleen maar kunnen. Vervolgens bleek dat het op een aantal parken nog mogelijk was, op onze gewenste aankomstdatum vrijdag 28 juli. Naar aanleiding hiervan heb ik mijn bod dan ook geplaatst. Nadat ik direct betaald heb, wilde ik meteen ook mijn reservering plaatsen. Na de benodigde selecties (reisgezelschap en aankomstdatum) kan ik nog maar kiezen uit 2 parken, en ik kies vervolgens het park Hengelhoef in Belgie en wil reserveren (vrijdag 28 juli dus). Vervolgens klik ik op ‘selecteer’ en dan krijg ik ineens de melding “De door u opgegeven samenstelling voldoet niet aan de verplichte samenstelling van de aanbieding”.

Ben ik nu soms mijn EUR 125 kwijt? Ik vind dit echt ontzettend misleidend. Ik heb een printscreen van jullie website gemaakt, waarop te zien is dat jullie aangeven dat dit park beschikbaar is op vrijdag 28 juli vóór dat ik mijn bod plaatste. Deze printscreen had ik al expres gemaakt omdat mijn bod om een vrij hoog bedrag zou gaan (ik vind EUR 125 niet niks). Misschien was dit dan toch mijn onderbuikgevoel. Omdat in jullie kalender wordt aangegeven dat park Hengelhoef beschikaar is op vrijdag 28 juli, heb ik dus 125,- geboden en vervolgens gewonnen. Nu blijkt achteraf, dat ik helemaal niet naar dit park toe kan.

Het andere park (Blauwe Meer) is voor mij geen optie, omdat er dan geen zwembad aanwezig is. Zonder zwembad vind ik het geen vakantie voor mijn kinderen. Ik heb ten slotte ook geen 125,- geboden om naar een vakantiepark te moeten waar ik nooit voor zou kiezen. Ik heb alle kleine lettertjes en extra info herhaaldelijke keren goed gelezen voor dat ik mijn bod had geplaatst.

Als gepaste oplossing zie ik graag dat u mij helpt de reservering bij het vakantiepark Hengelhoef alsnog af te ronden. En anders wil ik dan toch als compensatie voor de misleidende informatie op uw website EUR 125,00 (+ EUR 5,00 administratiekosten) terug.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Vivian de Zeeuw

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 25 juli 2017 om 10:36 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat de gewenste aankomstdatum niet beschikbaar was van uw gewonnen arrangement. Volgens onze gegevens is de waardebon inmiddels verzilverd, nadat u telefonisch contact heeft gehad met de aanbieder Oostappen.

Wij gaan ervan uit dat de boeking is gemaakt op de gewenste aankomstdatum en wensen u alsnog een prettig verblijf toe.

Diana - Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door Viviandezeeuw