Klacht: beoordeling scriptie

op 25 september 2016 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Mijn zoon zoon volgt sedert 2009 de opleiding MER aan de Hogeschool.Rotterdam. Alle afstudeervakken zijn afgerond,De scriptie echter wordt al 3 jaar keer op keer op onduidelijke gronden en zonder behoorlijke uitleg afgekeurd.Terwijl het betreffende bedrijf waar de scriptie over moest gaan bijzonder tevreden is. En hij is niet de enige.Klachtenprocedures klachten bij de ombudsman niets helpt. Wat is er aan de hand met deze school? Ik ga mij wenden tot het Ministerie van Onderwijs want het is de hoogste tijd dat deze school eens aan een grondig onderzoek wordt onderworpen door de Minister.

Wanneer de school eens duidelijk aan gaat geven waar de knelpunten zitten'

Maar nogmaals ik ga er werk van maken. Dit kan niet door de beugel.Ik twijfel behoorlijk aan de kwaliteit van de lezers van de scriptie. Op deze manier verliezen studenten volkomen onterecht hun zelfvertrouwen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Mevrouw Mr R.van Dop jurist van Dop

2 maanden geleden - Ik hoop dat u het Ministerie van Onderwijs kunt verzoeken een grondig onderzoek in te stellen naar de Hogeschool Rotterdam.Studierichting Management Economie Recht.Zoveel studenten zijn behoorlijk de dupe van de volstrekt willekeurige beoordeling van de lezers van de scripties waardoor het ze onmogelijk wordt gemaakt om ooit af te studeren.Ze zijn volkomen afhankelijk van deze lezers die allemaal een andere mening hebben. Er is duidelijk sprake van willekeur.Ik ben zeer benieuwd naar het kennis niveau van de betreffende beoordelaars.Het is niet zo gek dat zoveel jongeren door deze wantoestanden depressief raken zoals het nos journaal vandaag meldde. Met dank voor uw medewerking. Mr R.van Dop

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 27 september 2016 om 12:45 geantwoord

Geachte mevrouw Van Dop,

Om na te gaan of de klacht op de juiste plek in onze organisatie terecht gekomen is, hebben we aanvullende informatie nodig. We ontvangen graag het studentnummer en de contactgegevens van de student. Dit mag u mailen naar het e-mailadres: webcare@hr.nl.

Met vriendelijke groet, Team Webcare Hogeschool Rotterdam

Bericht van Hogeschool Rotterdam

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Van Dop, Helaas hebben wij nog geen email van u ontvangen. Aangezien wij geen aanvullende info hebben, kan het webcareteam geen aanvullende acties ondernemen en kunnen wij niet nagaan of er een officiële klacht is gemeld door uw zoon via de in de onderwijs- en examenregeling die is opgenomen in de klachtenprocedure (zie https://hint.hro.nl/HR/Hogeschool-Rotterdam/Rechten-en-plichten/Klachten---wat-te-doen/) In de tussentijd hebben wij contact opgenomen met de opleidingsmanager. De manager van de opleiding gaat graag het gesprek aan met uw zoon. Om dit gesprek te organiseren ontvangen wij graag zijn contactgegevens. Dit mag u mailen naar: webcare@hr.nl. Met vriendelijke groet, Team Webcare Hogeschool Rotterdam

Bericht van Hogeschool Rotterdam

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Van Dop, We hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. Bedankt voor de informatie. De onderwijsmanager nodigt uw zoon uit voor een gesprek. Wij zenden u zijn contactgegevens door per mail, dan kan uw zoon na zijn toetsen contact opnemen met hem. Mochten wij nog iets voor hem kunnen doen, laat het ons weten. Met vriendelijke groet, Team Webcare Hogeschool Rotterdam

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Mr R.van Dop jurist van Dop