Klacht: Beloftes beloftes beloftes

op 18 juni 2021 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Begin dit jaar is er een glasvezel kabel door onze straat aangelegd en hebben wij ons opgegeven om aangesloten te worden. Een kabel is ook gelegd naar de voordeur maar de laatste aansluitingen zijn (nog steeds) niet gemaakt. Wij hebben ons begin van het jaar laten overhalen om naar KPN te switchen zodat de glasvezel snelheid beschikbaar zou worden. Dat zou in Maart worden aangesloten samen met de nieuwe service. Wel KPN service (zeker niet beter dan onze vorige provider) maar geen aansluiting. Na wat bellen werd het op 21 Mei beloofd. echter weer niets gebeurd. 2 weken geleden gebeld: het wordt volgende week aangesloten meneer, ze komen gewoon langs om het te doen. Niets. Afgelopen maandag weer gebeld: ja ik zie dat u gebeld heeft en dat ze wat beloofd hadden, we bellen u terug. 5 dagen laten, weer niets. Zojuist weer gebeld en krijg doodleuk bericht: in de planning staat u wordt in November aangesloten. En u moet niet zeuren want het is gratis. Deze laatste zin schiet mij totaal in het verkeerde keelgat, zeker nadat totaal wordt ontkent dat dit abnormaal is.

De Glasvezel moet ZSM worden aangesloten. ik verwacht met terugwerkende kracht een korting op mijn maandelijkse KPN service contract omdat glasvezel aansluiting part of the package was. Ik vind dat KPN infra en KPN service dat onderling moeten uitwerken.
Ik verwacht excuses voor de uitspraak meneer u moet niet zeuren. en ik verwacht een duidelijk teken te krijgen dat ik dit keer wel beloftes kan geloven want het geloofwaardigheid is die van Bangladeshi tapijthandelaar.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

Bericht van KPN NetwerkNL

1 maand geleden - Geachte heer Coopman, Bedankt voor uw melding. Erg spijtig om te moeten vernemen hoe deze situatie zich nu voor doet. Contact tussen KPN en KPN NetwerkNL is volgens de ACM niet toegestaan aangezien wij een onafhankelijke netwerkbeheerder zijn en er meerdere providers zijn die gebruik maken van ons netwerk. KPN, de provider, is enkel voor KPN. KPN NetwerkNL heeft projecten waarin wij kosteloos en vrijblijvend aanbieden om glasvezel aan te leggen, dit doen wij echter zonder een overeenkomst met u aan te gaan en hierdoor hebben wij ook geen aansluitplicht. Elke uitspraak over een mogelijke planning die hier aan u in is gedaan, is niet door KPN NetwerkNL geweest en wij zijn hier dan ook niet verantwoordelijk voor te houden. Uw provider heeft de fout gemaakt u continu een datum door te geven, zonder te weten op wat voor termijn wij deze werkzaamheden ook daadwerkelijk uit gaan voeren. Op 23-03 jl. heeft u contact gehad met mijn collega Ron over de aankondigingsbrief die u op dat moment nog niet had ontvangen en op 16-04 jl. heeft u contact gehad met mijn collega Siham over het feit dat uw provider u had afgesloten van de koperkabel en of het mogelijk was om eventueel eerder aangesloten te worden op het glasvezelnetwerk. Hierop bent u doorverbonden met onze aannemer. Dat er een uitspraak jegens u is gemaakt dat u niet moet zeuren omdat de aanleg kosteloos is, heb ik geen goede woorden voor over. Geen enkele collega die onze naam, of een deel hiervan, vertegenwoordigd hoort dit soort uitspraken te doen en daar bied ik u dan ook mijn welgemeende excuses voor aan. Vanuit KPN NetwerkNL zullen wij in contact treden met onze aannemer om te kijken wat er mogelijk is m.b.t. de planning. Wij zullen hier zo snel mogelijk bij u op terug komen. Ik vertrouw erop u hiermee, tot nader orde, voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Michael Klachtenteam KPN NetwerkNL

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

1 maand geleden - Dank voor de uitleg Michael, Excuses geaccepteerd. Hoop dat de zsm geregeld kan worden. Ik wacht op jouw telefoon

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN NetwerkNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN NetwerkNL

Heeft op 24 juni 2021 om 17:03 geantwoord

Geachte heer Coopman,

Via deze weg informeren wij u over de planning voor uw glasvezelaansluiting.

Wij hebben onze aannemer gevraagd wat de planning is voor het glasvezel-uitrolproject op uw adres. Zij heeft aan ons teruggekoppeld dat uw woning naar verwachting in november wordt voorzien van een glasvezelaansluitpunt. De huidige planning is geheel onder voorbehoud en kan nog enigszins wijzigen.

Zodra de planning concreet is, ontvangt u een brief met daarin een voorgestelde datum voor de aansluitafspraak. Als die datum u niet schikt, kunt u contact opnemen om deze te verzetten.

Het is meer dan spijtig dat er eerder verschillende fictieve data aan u zijn gecommuniceerd en wij snappen heel goed dat dit een bepaalde verwachting bij u heeft gecreëerd. Het feit dat KPN en KPN NetwerkNL qua naam op elkaar lijken, maakt het aannemen van die verschillende toezeggingen ook heel lastig.

Helaas zijn wij niet in de gelegenheid om de planning voor uw individuele adres naar voren te halen. Dit is zo, omdat wij de aansluitingen op projectbasis realiseren. We bundelen meerdere adressen samen en sluiten deze in dezelfde periode aan.

Het spijt ons u niet anders te kunnen informeren.

Samsara
Klachtenteam KPN NetwerkNL

Heeft op 25 juni 2021 om 22:40 geantwoord

Waardeloos. Eerste belofte was a februari. Nu November. En dat is niet eens zeker. En mijn klacht heeft tot geen enkele verbetering geleid. Ik kan alleen maar teleurgesteld zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]