Klacht: WiFI overal of niet 5ghz

op 11 oktober 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Ik heb een klacht over de WiFI. Niet overal in huis is het top. De monteur is langs geweest en heeft de frequentie aangepast van 2,4 naar 5 ghz

Daarmee verschuif je enkel het probleem naar de 5Ghz band die ook al overbevolkt raakt. Punt is tegenwoordig namelijk het grote aantal WIFI bronnen, apparaten zeg maar. Kijk bijvoorbeeld maar eens thuis hoeveel netwerken je ziet als je scant voor wifi en hoeveel daarvan op hetzelfde of een overlappend kanaal zitten( Dat kan je meestal niet zomaar zien.. Tel daarbij de access points op die voorzien zijn van aanpassingen waarmee met hoger vermogen wordt gezonden (wat ook zorgt voor een versterking van ruis etc) en je hebt een aardig idee van het WIFI landschap. In een stedelijk gebied of bv een flatgebouw is dit nog vele malen erger.

Zaken als WIFI hostpost van Ziggo of default WIFI op elk kabelmodem router verergert het probleem nog weer meer gezien er nog meer WIFI netwerken actief worden die soms amper in gebruik zijn.

Hierbij bieden moderne WIFI access points of routers standaard de 2.4GHz als ook de 5Ghz band aan waardoor het aantal netwerken alweer wordt verdubbeld.

Dat is dus tegenwoordig iets waar je rekening mee moet houden. Ik denk dat het goed zou zijn als in elke kamer een acces point wordt geinstalleerd en niet een of twee. Dat is voor mij in ieder geval niet toereikend.

meer wifi

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 16 oktober 2018 om 15:09 geantwoord

Hoi Daisy,

We hebben uw klacht samen bekeken en helaas inderdaad moeten constateren dat uw WiFi-netwerk overbelast is. Precies, teveel apparaten op een minder sterk netwerk.
Gelukkig hebben we samen een oplossing gevonden en bent u inmiddels tevreden over uw wifi-signaal. Ik ben blij dat alles naar behoren werkt !

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale.

Alle klachten die gemeld zijn door desien