Klacht: Van ISDN naar VOIP

op 27 september 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Ons bedrijf maakt gebruik van een Siemens ISDN centrale. Deze is samen met de toestellen en infrastructuur destijds voor veel geld aangeschaft en onderhouden. Belcentrale (voorheen belvoordeel.nl) verzorgt al geruime tijd onze telefoonverbindingen via ISDN. Begin 2018 (januari) kwam er ineens het verzoek om een overeenkomst voor 24 maanden schriftelijk vast te leggen (zo konden zij hun inkopen beter ordenen). In mei kwam het verhaal dat ze al onze telefoontoestellen en de centrale wilden vervangen. Na herhaald commentaar onzer zijde kwam er een tussenoplossing: de gehele installatie konden we behouden mits zij een digitale adapter mochten installeren. De leverancier van de telefooninstallatie ontraad ons dit en wil zelf een veel voordeliger oplossing installeren. In dat geval wil Belcentrale de ontbrekende maanden van de overeenkomst volledig aan ons doorberekenen. Dit, nadat zij zelf in gebreken blijven door het niet leveren van ISDN. ISDN blijft minimaal leverbaar tot september 2019, maar waarschijnlijk nog veel langer.

Ik wil dat Belcentrale ISDN blijft leveren tot dat dit door KPN niet meer ondersteund wordt. Hierna wordt de overeenkomst met Belcentrale automatisch beëindigd daar zij niet meer kunnen leveren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Walter Pagie