Klacht: slecht of geen internetverbinding na montering van nwe modem en installeren van nwe telefoon. rond eind februari 2018

op 05 juni 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Sinds eind februari begin maart dit jaar 2018 ben ik overgestapt naar internet en bellen bij Belcentrale.
Sinds de aansluiting heeft internet en e-mailen en telefonie niet of slechtgefunctioneerd.
Dit uitte zich in niet openen van websites. Geen e-mailverzending en geen telefonie.
In de maand maart zijn daarvoor voor 2 keer monteurs gestuurd,
1x iemand van Belcenrale, en 1X iemand van KPN.
Conclusie de internetverbinding doet het nog steeds niet of zeer gebrekkig.
Ik heb steeds en veelvuldig via hun zg tickets de klacht gemeld.
Steeds ook kreeg ik daar bericht over.
Veder heb ik meerdere keren telefonisch contact gehad met de storingsdienst.
De mensen daar hebben vriendelijk geholpen. met adviezen zoals; 15 sec het modem en of telefoon uit zetten, Of op de knopjes drukken voor Wlan en lan verbinding.
Het mocht niet baten.
1 X zei een medewerker dat hij daar kon zien dat ik geen internet had
Terwijl er de volle ontvangst van WIFI was.
De Wifi straling was optimaal maar er werd geen info van internet over vervoerd. als ik dat zo mag duiden.
Ook mijn smartphone stelde zich thuis direct in op de thuiswifi maar functioneerde niet.
De thuiswifi meost ik dus uitzetten en enkel 3G gebruiken om te kunnen appen en of mailen met de tel.
De meegeleverde decttelefoon heeft het maar af en toe gedaan.
Meestal lag die eruit. (aansluiting met provider mislukt) Niet verbonden.
Ik kreeg vorige week dan een 2e modem om te proberen.
Deze 2e modem deed zijn werk ook niet.
Ik begon het zat te worden!, begrijp je.
En heb vervolgens de 1e en 2e modem de telefoon en lader etc. met bijbehoren retour gestuurd naar Belcentrale.
Belcentrale heeft mij ter tegemoetkoming de maand mei gecrediteerd.
Maar ik had al die bijna 3 maanden geen internet.
Dus is het onterecht dat ik betalen moet voor geen internetverbinding maar enkel omdat ik een contract heb?!
Omda tik nu alles aan apparatuur retour heb gezonden zegt Belcentrale dat ik een afkoopsom moet betalen.
Een afkoopsom is een deel van de contractduurkosten.
Toch? afkopen is toch een deel van het oorspronkelijk overeen gekomen contractduur en kosten?!
Maar nee. Belcentrale vindt dat ik de hele contractperiode nu nog 20 maanden moet vergoeden. dat is natuurlijk geen afkopen maar verplichten tot betalen van de hele contractduur !
Ik ben he tdaar niet mee eens

Ik ben tevreden als ik weg ben bij Belcentrale zonder aafkoopsom.

Want ik heb vanaf het beging vh contract gen internet verbinding gehad waarmee ik kon werken.
Ik verzin dit niet.
Belcentrale heeft in haar bestanden de vele tickets van mij .

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Belcentrale

3 weken geleden - Geachte heer Wolbert, Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Een collega zal contact met u opnemen om de kwestie te bespreken. Indien er vragen zijn vernemen wij deze uiteraard graag van u.

Alle klachten die gemeld zijn door fwgwolbert@gmail.com