Klacht: laten contracten tekenen waarbij verkeerde info wordt gegeven

op 06 oktober 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

ten eerste zijn wij zonder dat wij er van op de hoogte waren overgestapt van KPN naar Belcentrale.
Ze hebben een medewerker die de telefoon opnam een paar vragen laten beantwoorden en deden zich voor als KPN, schijnbaar waren die paar vragen genoeg om ons abonnement om te zetten.

Daarna kwamen ze hier de ISDN omzetten naar VOIP, de installateur was zeer gehaast en al 3 uur te laat op de afspraak, aan het einde moest ik nog even wat formulieren tekenen, dit was voor de ontvangst van de telefoontoestellen en de werkzaamheden die hij had gedaan.
5 blz werden onder mijn neus gelegd, ik vroeg nog waarom staat daar internet, hij zij dat kost u niets dat is alleen dat ik daar aan bezig ben geweest, er werd constant duidelijk gezegd dat het allemaal gratis was en niets over de werkelijkheid wat ik aan het tekenen was, het moest ook allemaal snel want hij had haast en de Blz moesten getekend worden voor het werk wat hij had gedaan
Een dag later krijg ik de contracten gemaild, ik had geen kopie niets gekregen, stond vol met onleesbare kleine lettertjes, de formulieren zijn zo ontworpen waardoor het op het eerste oog allemaal ok lijkt.
Wat bleek ik had mijn internet over laten zetten voor 40 euro excl btw per maand een modem voor 100 euro aangeschaft.
Een digitale alarmcentrale van 24,95 per maand met een verplicht meldkamer pakket van 25 euro per maand en een onderhoudspakket van 25 euro per maand, een volledige herinstallatie van de systemen hier (gratis tot een bepaald bedrag maar er kan meerwerk bijkomen) totaal geen idee wat hiervan de bedoeling is.
De beste man kwam om een telefoonlijn aan te passen, dit kosten mij 30 euro per maand, hier waren wij mee akkoord en ik dacht dat ik hiervoor getekend had.
Het alarm, ik dacht dit moet ook een digitale lijn worden, wat ook logisch lijkt, alleen hun gebruiken dit om de hele boel om te zetten, dat is wel even wat anders dan alleen een telefoonlijn.
Ook zit er nog een wazig basic service contract bij voor €9,95 per maand.
Ook zijn alle contracten voor 5 jaar vastgelegd, ook dit wordt niet verteld en op het formulier is het zo ontworpen dat dit niet opvalt tijdens het onder (redelijke druk) moeten tekenen.
Als ik alles bij elkaar optel kwam dit bezoekje van nog geen 10 minuten uit op:
Basis service contract: €9,95 per maand excl btw
Digitaal telefoon via voip €31,00 per maand excl. btw
Internet: €39,99 per maand excl btw
Digitaliseren alarm: €24,95 per maand excl btw
Onderhoudscontract: €25,00 per maand excl btw
Meldkamercontract: €25,00 per maand excl btw
Modem voor €100,00 (staat net een nieuwe via mijn huidige provider)

Maandelijkse kosten €156,00×12 x5 jaar €9353,40 echt absurd dat dit in nederland zomaar kan

Het vertrouwen is er nooit geweest, dus compleet stoppen met alles bij dit bedrijf, telefoonnummer onder brengen bij Xs 4 all of KPN en dit snel vergeten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door info@cocody.nl