Klacht: internet via 1 enkele kabel

op 10 oktober 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Sinds vorig maand zit er een breuk in de kabel van de internet lijn de we bij de KPN hebben en nu is de vaste telefonie van belcentrale ook niet te gebruiken. Er zit een breuk in de lijn zegt KPN en nu kan Belcentrale daar niks aan doen en hebben zij een 4g modem geplaatst waar over we kunnen bellen. De eigenaar van de grond waar de kabel door loopt wil niet mee werken en geeft steeds geen thuis als er afspraken gemaakt moeten worden voor toegang van zijn terrein. Hoogst waarschijnlijk is hij bang dat er boven water komt dat hij illegale graafwerkzaamheden heeft verricht en daarom de lijn kapot is.

Sinds die tijd hebben we dus geen breedband van de kabel en we mogen van Belcentrale geen Netflix kijken over de 4g breedband verbinding want dat vreet alle data op en kunnen we overdag op kantoor niet meer bellen. KPN geeft aan hier mee bezig te zijn maar weet niet wanneer de oplossing komt.

Wij hadden een ISDN lijn en deze hebben we dus omgezet naar VoIP en nu dit dus gebeurd zie je wel dat je afhankelijker wordt van één enkel lijntje waar we dus blijkbaar TV, internet, telefonie over gebruiken.
. Terug zetten naar ISDN gaat volgens Belcentrale niet. Tijdens ISDN hadden we een hele dure verbinding maar waren we nog wel bereikbaar en konden we ons vaste nummer door schakelen naar ons mobiel. Nu zijn we dus gegijzeld door de buurman die ons verplicht te kiezen tussen TV kijken ’s avonds of bellen overdag. Dat dit anno 2018 zo kan, is ons een raadsel. Ook belcentrale kan geen breedband lijn leveren , want dat gaat ook weer over dezelfde kabel. Het lijkt mij het beste dat de heren en dames telecomproviders de koppen bij elkaar steken en zorgen dat die lijn hoe dan ook snel gerepareerd gaat worden.

nieuwe kabel

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 16 oktober 2018 om 15:06 geantwoord

Beste Mirjam,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat de diensten die wij leveren niet naar behoren werkten. Ja werkten ja! Inmiddels hebben wij elkaar namelijk gesproken en zijn er werkzaamheden verricht bij u op locatie. Vanochtend hebben we samen geconstateerd dat alles weer werkt zoals u dat wenst. We hopen uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.

Dank voor uw geduld!

Alle klachten die gemeld zijn door momsiema