Klacht: Belazerd met boekenkosten

op 25 september 2017 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Vier maanden geleden heb ik een boekenpakket netjes binnen één week na inschrijving geretourneerd, twee weken later kreeg ik het bericht dat deze zoek was geraakt en hij nooit is ontvangen. Helaas was ik het bonnetje met de track & trace code verloren.
Er werd toen, tegen mijn wensen in en zonder mij in te lichten, een tweede boekenpakket opgestuurd.

Ook deze stuurde ik dezelfde dag nog retour. Na een week niks te horen hebben gekregen belde ik zelf maar op. Er werd mij verteld dat het boekenpakket wederom verloren zou zijn geraakt. Gelukkig had ik deze keer het bonnetje met de track & trace code bewaard en eenmaal getraceerd bleek dat hij gewoon netjes was aangekomen. Hier werd al akelig onverschillig en moeizaam over gedaan, ondanks dat ik bewijs had.

Desalniettemin werd er verwacht dat ik de boekenkosten van het eerste verloren boekenpakket zou vergoeden. Prima, dacht ik, tot ik de factuur thuis gestuurd kreeg. Een dikke €400,- voor een paar dunne boekjes voor een basis MBO opleiding!

Hier ging ik niet mee akkoord totdat ik een zwart-op-wit prijzenlijst van de boeken met de ISBN nummers zou krijgen. Ook hier heb ik al talloze keren contact over opgenomen en elke keer wordt mij beloofd dat ik deze thuis gestuurd krijg. Elke keer tevergeefs.

Er is mij zelfs al door een klantenservice medewerker verteld dat de rekening van €400,- inderdaad helemaal niet klopt en dat ze het uit zou zoeken, helaas heb ik van deze medewerker ook niets meer terug gehoord.

Zelf heb ik hier namelijk ook een vermoeden van. Als ik het goed heb berekend dan kost de opleiding in zijn totaal € 957,44. Dit is € 50,- inschrijfgeld, zes maandelijkse termijnen van € 151,66 en € 270,00 examenkosten die inbegrepen zitten in de maandelijkse termijnen. Dan wilt NTI dus beweren dat hier ook nog eens € 400,- boekengeld bij komt.

Onderhand zijn we vier maanden verder en ben ik nog geen steek verder. Wel heb ik al talloze mailtjes ontvangen met daarin dreigementen over incassobureau’s, herinneringskosten, noem het maar op.

Ik wil nu eindelijk eens duidelijkheid.

Ik wil dat de factuur voor het eerste 'verloren' boekenpakket vervalt, het duurt nu al zo ontzettend lang en het is immers niet mijn schuld dat het boekenpakket 'verloren' is gegaan!

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Robin K.