Klacht: foute behandeling van een aangifte erfbelasting

op 26 maart 2020 over Belastingdienst in de categorie Overheid

Kenmerk Heerlen 4849.8187.00 dd 30 maart 2020, ontvangen 26 maart 2020
Ik ben een van de executeurs voor de erven C M van Utrecht-Monster.

Wij hebben aangifte Erfbelasting gedaan.

a) Daarin werd duidelijk aangegeven dat de executeurs de erfbelasting voor alle 10 erfgenamen zouden betalen

b) Alle erfgenamen krijgen nu, vandaag 26 maart, individueel een herinnering dat ze voor 6 april moeten betalen, de aanslag 0816119029.ERF.20000001 van 4 februari 2020.

NIEMAND van de 10 erfgenamen heeft ooit een definitieve aanslag ontvangen, welke datum dan ook.

Klachten:
a) de aangifte is niet gelezen. Correspondeer niet met de 10 erfgenamen, maar met de executeurs
b) Er wordt gerefereerd naar een Definitieve aanslag van 4 februari 2020. Geen van de 10 erfgenamen heft zo’n aanslag ontavangen. Ofwel: de belastingdienst heft die nooit verstuurd

Kunt u het aub zo regelen:
a) stuur alle 10 erfgenamen een brief dat de belastingdienst de brief 4849.8187.00 van 30 maart terugtrekt : Foutje, bedankt
b) Stuur een herziene definitieve aanslag voor 10 x 1530.- naar de executeurs, zoals aangegeven in de ingediende aangifte erfbelasting.
Graag met een normale betalingstermijn.

Voor uw medewerking danken we u bij voorbaat

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ruud Ouwerkerk